۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۸
کد خبر: ۶۹۷۲۳
بر اساس یک مطالعه جدید، بیمارانی که در بیمارستان برای شان آنتی بیوتیک تجویز می شود، به دلیل اختلال در سیستم ایمنی در روده، با احتمال بیشتر ابتلا به عفونت های قارچی روبرو هستند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از مهر، ساینس دیلی نوشت؛ محققان دانشگاه بیرمنگام می‌گویند استفاده از داروهای تقویت کننده سیستم ایمنی در کنار آنتی بیوتیک ها می‌تواند خطرات سلامتی ناشی از این عفونت‌های پیچیده را کاهش دهد.

محققان این مطالعه پی بردند که آنتی بیوتیک ها سیستم ایمنی در روده‌ها را مختل می‌کنند، به این معنی که عفونت‌های قارچی در آن ناحیه به خوبی کنترل نمی‌شوند. تیم تحقیق همچنین دریافت در جایی که عفونت‌های قارچی ایجاد می‌شود، باکتری‌های روده نیز می‌توانند رها شوند که منجر به خطر اضافی عفونت باکتریایی می‌شود.

این مطالعه پتانسیل داروهای تقویت کننده سیستم ایمنی را نشان می‌دهد، اما محققان همچنین می‌گویند که این مطالعه نشان می‌دهد که چگونه آنتی بیوتیک ها می‌توانند تأثیرات بیشتر بر بدن ما داشته باشند که بر نحوه مبارزه با عفونت و بیماری تأثیر می‌گذارد.

دکتر «ربکا دراموند»، سرپرست تیم تحقیق، می‌گوید: «ما می‌دانستیم که آنتی بیوتیک ها عفونت‌های قارچی را بدتر می‌کنند، اما کشف اینکه عفونت‌های باکتریایی همزمان می‌توانند از طریق این فعل و انفعالات در روده نیز ایجاد شوند، شگفت آور بود. این عوامل می‌توانند به یک وضعیت بالینی پیچیده تبدیل شوند.»

این یافته‌ها عواقب احتمالی استفاده از آنتی بیوتیک ها را در بیمارانی که در معرض خطر ابتلاء به عفونت‌های قارچی هستند نشان می‌دهد.

به گفته محققان، «اگر نحوه تجویز آنتی‌بیوتیک‌ها را محدود یا تغییر دهیم، می‌توانیم به کاهش تعداد افرادی که از این عفونت‌ها بسیار بیمار می‌شوند کمک کنیم و همچنین با مشکل بزرگ و رو به رشد مقاومت آنتی‌بیوتیکی مقابله کنیم.»
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر