۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۶۹۶۳۷
ارتش آمریکا تصمیم دارد برای کمک به رصد منطقه میان زمین و ماه یک موشک هسته ای توسعه دهد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر، ایندپندنت نوشت؛ سازمان دارپا چهارم می اعلام کرد به دنبال طرح‌هایی برای فاز دوم و سوم پروژه طراحی و نمایش یک موتور موشک حرارتی هسته‌ای در مدار زمین تا سال ۲۰۲۶ میلادی است.

ناتان گرنیر مدیر برنامه در دفتر فناوری تاکتیکی دارپا(DARPA) در بیانیه ای اعلام کرد: ایالات متحده آمریکا با انجام مانورهایی برتری خود در حوزه های خشکی، دریا و هوا را حفظ می کند. اما انجام مانور در فضا به دلیل محدودیت های سیستم پیشرانه چالش برانگیز است. آمریکا برای حفظ برتری در فضا نیازمند یک فناوری برتر پیشرانه است که در برنامه Draco توسعه می یابد.

در همین راستا طرح های پیشنهادی جدید برای مرحله دوم پروژه جهت پشتیبانی از برنامه Draco ارائه می شود تا یک سیستم پیشرانه هسته ای گرمایشی (NTP) برای استفاده در فضای بین زمین و ماه ساخته شود.

چنین سیستمی با استفاده از یک راکتور هسته ای سوخت موشک قبل از خارج شدن از دماغه و ایجاد نیروی پیشرانش را به شدت داغ می کند.

دارپا ادعا می کند «نسبت رانش به وزن » در حدود ۱۰ هزار بار بیشتر از پیشرانه الکتریکی و ۲ تا ۵ بار بیشتر از پیشرانه‌های شیمیایی خواهد بود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر