۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۶۹۵۷
معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستادکل نیروهای مسلح:
سردار جزایری با اذعان به بررسی نکات اساسی و مشخصات مهم خارگ در بحث پدافند غیرعامل افزود: ما سعی خواهیم کرد تا گزارش کاملی از این جلسات در خارگ تهیه کنیم و در روزهای آتی خدمت مقام معظم رهبری ارائه دهیم تا به یاری خداوند، قدمی کوچک در عرصه پدافند غیرعامل در جزیره خارگ برداشته باشیم.
سردار سیدمسعود جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستادکل نیروهای مسلح در نشستی با حضور مسئولان کشوری و استانی در خارگ، با تبریک ولادت حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: امیدوارم جامعه اسلامی و کشور ایران از گردنه‌ای که جلوی راهش است به سلامتی عبور کند.

وی افزود: باید به این توجه داشت که ایران اسلامی در نگاه استکبارگران به عنوان یک مزاحم مطرح است و به فرموده مقام معظم رهبری، استکبار جهانی، ظهور این انقلاب و این گفتمان جدید را مانع توسعه‌طلبی‌های خود می‌داند و لذا با آن مقابله می‌کند و این به‌خاطر چند وجب خاک نیست، بلکه به‌خاطر حکومت اسلامی و وحدت مسلمانان و جامعه اسلامی است.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستادکل نیروهای مسلح  خاطرنشان کرد: هرچه از زمان انقلاب رو به جلوتر آمده‌ایم، دشمنی استکبار با اسلام ملموس‌تر شده و این با دیدگاه‌هایی که می‌گویند عملکرد سیاسی ما، سبب دشمنی آنان شده مغایرت دارد.

جزایری افزود: برخی می‌گویند اگر در چارچوب حرکتی آن‌ها گام برداریم، به کار ما کاری ندارند، در حالی که نمی‌گویند هشت سال جنگ تحمیلی و دو دهه جنگ نرم که ابعادش فراتر از جنگ تحمیلی است، به‌خاطر زیاده‌خواهی‌های امپریالیسم و رژیم‌های سلطه‌گر بوده است و نحوه سیاست‌گذاری‌های ما را در این امر دخیل می‌دانند.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران زادگاه این گفتمان جدید است و به این لحاظ دشمن داشته و خواهد داشت و دشمن آنقدر بر این طبل خواهد کوفت تا یا به لحاظ سرزمینی یا تصرف ذهنی در جنگ نرم موفق شود یا مثل زمان جنگ ناامید شود و شکست بخورد.

جزایری عنوان کرد: آمریکا در زمان جنگ تحمیلی در برابر ما موفق نبود و ده‌ها سند موجود است که می‌گویند خود آمریکا آغازگر جنگ بوده وگرنه عراق عددی نبود که بتواند با ما درگیر شود و آن هنگام که آمریکا موفق نشد، از طریق جنگ نرم وارد عمل شد و این از حربه‌های دشمن است تا رویه طرف مقابل را یا تغییر دهد و یا او را مجبور به تمکین کند.

وی با اشاره به عدم اجرای برخی از اقدامات صورت گرفته پس از جنگ افزود: در 8 سال جنگ تحمیلی، تجارب سختی را در هر زمینه‌ای و به‌خصوص در همین جزیره خارگ تجربه کردیم و البته جا دارد اینجا درود بفرستیم به شهدایش و جای تعجب دارد که اکثر ما بعد از جنگ برخی از اقدامات را که باید انجام می‌دادیم فراموش کردیم و یا انجام ندادیم و یکی از آن‌ها کم‌توجهی به پدافند غیرعامل بوده است.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستادکل نیروهای مسلح افزود: با توجه به اینکه اقتصاد ما نفت پایه است، باید از خود بپرسیم که ما در این زمینه چه کردیم و زیرساخت‌های موجود در خارگ حتی جنگ را هم تجربه کرده‌اند و همچنان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی به نقش مهم پدافند غیرعامل اشاره کرد و گفت: پدافند غیرعامل باید در سطح جامعه فرهنگ‌سازی شود و باید همگی در این عرصه کمک کنیم و البته کار زیاد خواهد برد و باید توجه داشت که خلاقیت، ابتکار و نوآوری در این زمینه حرف نخست را می‌زند.

وی با اذعان به بررسی نکات اساسی و مشخصات مهم خارگ در بحث پدافند غیرعامل افزود: ما سعی خواهیم کرد تا گزارش کاملی از این جلسات در خارگ تهیه کنیم و در روزهای آتی خدمت مقام معظم رهبری ارائه دهیم تا به یاری خداوند، قدمی کوچک در عرصه پدافند غیرعامل در جزیره خارگ برداشته باشیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر