وی ادامه داد: اواخر آذرماه ۱۴۰۰ و باتوجه به اهمیت حفاظت از خطوط لوله انجام تعمیرات و بازسازی خط گلایکول فاز ۵، به شرکت صدرا ابلاغ و پس از انجام بررسی های فنی و مهندسی و بازرسی های دقیق میدانی توسط تیم شناوری شرکت صدرا و انجام مترولوژی اولیه، مشخص شد ابعاد حادثه بسیار فراتر از حد انتظار بوده است و درابتدا کاری غیرقابل انجام برآورد شد اما با اتکا به دانش داخلی و توانمندی متخصصان تلاشگر داخلی در صدرا، مهندسی ساخت و نصب در دستور کار واحد تعمیرات خطوط لوله دریایی قرار گرفت.
مدیرعامل
شرکت صدرا وابسته به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا بیان کرد: عملیات ساخت و
تست این اسپولها که شامل ۱۱ اسپول ۴۸ متری است در پسکرانه شماره ۵ مجتمع
بندری پارس توسط تیم صدرا انجام گرفت و با اتمام این عملیات، اسپول های
ساخته شده به همراه فلنجهای هوشمند که ساخته صنعتگران و شرکت دانش بنیان
داخلی بوده است، طی عملیاتی که در دنیا با نام باربرداری سنگین نام گذاری
شده در دو مرحله طاقت فرسا و طی ۱۲ ساعت از خشکی بر روی بارج ۲۰۰۰ تنی
بارگیری و توسط شناور کشنده به موقعیت گسیختگی در خلیج فارس منتقل گردید و
با استفاده از تکنولوژی غواصی اشباع در بستر دریا و عمق حدودی ۵۰ متری نصب
و پس از انجام تستهای مربوطه چرخه گلایکول این فاز نهایتا طی عملیاتی که
در نوع خود بی مثال بوده در کمتر از ۱۰ روز و در روزهای پایانی اسفند ماه
تکمیل شد.