۲۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۷
کد خبر: ۶۹۳۰
آژانس امنیت ملی آمریکا ، فنآوری محرمانه ای در اختیار دارد که امکان آن را می دهد تا از کامپیوترهایی که به اینترنت وصل نیستند ( آفلاین) هم جاسوسی کند.
براساس این گزارش روزنامه نیویورک تایمز به نقل از اسناد ادوارد اسنودن ، افشاگر اطلاعات محرمانه دولت آمریکا ، نوشته است که این آژانس صد هزار دستگاه کامپیوتر را به فرستنده های رادیویی کوچکی مجهز کرده بود تا اطلاعات موجود در آنها را به دست آورد.

طبق این گزار قرار است باراک اوباما ، رئیس جمهوری آمریکا امروز ( جمعه 17 ژانویه) درباره فعالیت های آژانس امنیت ملی آمریکا که مایه نگرانی هایی شده است ، سخنرانی کند.

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از منابع خود گفته است که اوباما در سخنرانی خود از برقراری محدودیت هایی در زمینه فعالیت های این آژانس خبر خواهد داد.

همچنین وی گفته است که نماینده ای را برای عضویت در نشست های اطلاعات محرمانه معرفی خواهد کرد که حامی منافع مردم باشد.

نیویورک تایمز نوشته که آژانس امنیت ملی آمریکا با نصب مدار یا کارت های یو اس بی در کامیپوترها ، این امکان را می یافت تا با استفاده از امواج رادیویی ارسالی ، اطلاعات موجود در کامیوترها را بی آنکه به اینترنت وصل باشند به دست آورد.

این فن آوری اگرچه پدیده جدیدی نیست اما تا کنون خبری در مورد استفاده از آن توسط سرویس های جاسوسی آمریکا منتشر نشده بود.

آژانس امنیت ملی آمریکا در واکنش به این خبر گفته است که هدف های مورد نظر، در خاک آمریکا نبودند.



***دستگاه اطلاعاتی آمریکا پیامک های تلفنی در سراسر جهان را رصد کرده است

به گزارش بی بی سی ؛ ادوارد اسنودن ، افشاگر اطلاعاتی و کارمند سابق نهادهای جاسوسی و اطلاعاتی آمریکا به رسانه ها مدارکی ارایه کرده که نشان می دهد سازمان امنیت ملی آمریکا (ان.اس.ای) روزانه 200 میلیون پیامک تلفنی کاربران در تمامی نقاط جهان را جمع آوری و ضبط کرده است.

در این گزارش به نقل از روزنامه کلیک گاردین چاپ بریتانیا ، روز پنجشنبه ( 16 ژانویه - 26 دی ) عنوان شده بر اساس مدارکی که آقای اسنودن فاش کرده، سازمان ان.اس.ای تمامی مشخصات این پیامک ها (تکست) اعم از مکان ارسال و محتویاتی چون داد و ستدهای بانکی و اطلاعات مربوط به کارتهای اعتباری را رصد و ثبت می کرده است.

(ان.اس.ای) در پاسخ به این گزارش به بی بی سی گفته است رصد و ضبط پیامک های تلفنی کاملا قانونی بوده و القای این تصور که این سازمان خودسرانه و بدون مجوزهای قانونی چنین اقدامی کرده، نادرست است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر