۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۹
کد خبر: ۶۸۹۷۲
با حضور معاون استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور صورت پذیرفت
حکم ریاست شورای پدافند غیرعامل استان مرکزی با امضای سرلشکر باقری به استاندار این استان اعطا شد.
به گزارش پایداری ملی، هفتمین جلسه شورای پدافند غیرعامل استان مرکزی با حضور فرزاد مخلص الائمه استاندار این استان، سردار رحیمی معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور و رئیس کارگروه بازرسی و نظارت قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا، روسای کارگروه‌های شورای پدافند غیرعامل استان، فرمانداران و دیگر اعضا برگزار شد.

در ابتدای این جلسه مدیرکل پدافند غیر عامل استان مرکزی گزارشی از اقدامات این اداره کل در حوزه پدافند غیر عامل در سال ۱۴۰۰ ارائه کرد. پس از آن، رئیس کارگروه زیستی استان نیز به ارائه گزارشی از اقدامات این کار گروه در حوزه پدافند زیستی پرداخت. به گفته وی درصد تزریق واکسیناسیون در دور اول ۹۴درصد دوز دوم ۷۷ و دوز سوم ۳۳ درصد است.

تاکید بر تزریق دوز سوم واکسن کرونا

در ادامه سردار رحیمی معاون امور استان‌ها سازمان پدافند غیرعامل کشور و رئیس کارگروه نظارت و بازرسی قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا به بیان نکاتی در مورد اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی پرداخت و عدم عادی انگاری شرایط را از مهمترین عوامل کنترل سویه جدید بیماری کرونا عنوان کرد.

وی همچنین با تاکید بر تزریق دوز سوم واکسن کرونا از مسئولان دستگاه اجرایی خواست تا با پیگیری مستمر آمار تزریق دوز سوم واکسن کرونا را به سرعت افزایش دهند تا با این کار بار اصلی بیماری کرونا از دوش کادر درمان برداشته شود.

در حوزه پدافند غیر عامل نیز سردار رحیمی به بیان نکاتی در مورد اهمیت طرح جامع پدافند غیرعامل استان پرداخت و بر لزوم استفاده دستگاه‌های اجرایی از برش‌های مرتبط با حوزه تخصصی خود تاکید کرد.

وی با تشریح دستورالعمل‌های تدوین شده در سازمان پدافند غیرعامل کشور که به تصویب کمیته دائمی پدافند غیر عامل رسیده است این دستورالعمل ها را  در حوزه‌های پدافند شهری، مردم محور، پدافند شیمیایی و زیستی جهت ابلاغ به استاندار مرکزی تقدیم کرد.

رعایت ملاحظات پدافند غیرعامل در اجرای طرح ملی مسکن در استان مرکزی ( پروژه ۸۱۰۰ واحدی که توسط وزیر راه و شهرسازی کلنگ زنی شده است) و همچنین برنامه‌های دارای اولویت سازمان پدافند غیرعامل کشور در سال ۱۴۰۱ از دیگر موارد بیان شده توسط سردار رحیمی بود.

استاندار مرکزی نیز در این جلسه بر لزوم اجرای دستورالعمل های ابلاغی از سوی سازمان پدافند غیرعامل کشور توسط دستگاه های اجرایی استان تاکید و خواستار برگزاری منظم جلسات کارگروه‌های یازده گانه شورای پدافند غیرعامل شد.

در پایان این جلسه حکم ریاست شورای پدافند غیر عامل استان با امضای سرلشکر باقری به استاندار مرکزی تقدیم شد.

شایان ذکر است بازدید از مرکز واکسیناسیون مستقر در مصلی شهر اراک و بخش بیماران کرونایی امیرالمومنین(ع) نیز از دیگر برنامه‌های سردار رحیمی در سفر به استان مرکزی بود.



گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر