۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۸
کد خبر: ۶۸۸۹۹
با حضور مسئولان سازمان پدافند غیرعامل کشور انجام شد
حکم ریاست شورای پدافند غیر عامل استان با امضای سرلشکر باقری به استاندار استان گیلان تقدیم شد.
به گزارش پایداری ملی، شورای پدافند غیرعامل استان گیلان با حضور اسدالله عباسی استاندار گیلان، سردار رسول رحیمی معاون امور استانها سازمان پدافند غیرعامل کشور و رئیس کارگروه بازرسی و نظارت قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا، دکتر عبدالله زاده جانشین قرارگاه پرتوی کشور، معاون سیاسی امنیتی استاندار، روسای کارگروه‌های ۱۲ گانه شورای پدافند غیر عامل و با حضور مجازی فرمانداران شهرستان های استان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به‌عنوان رئیس کارگروه پدافند زیستی، گزارشی در خصوص اقدامات انجام شده جهت کنترل بیماری کرونا در استان ارائه کرد.

در ادامه رئیس کارگروه انرژی، گزارشی از اقدامات این کارگروه در حوزه پدافند غیرعامل ارائه کرد. مدیرکل شرکت ارتباطات زیرساخت نیز در این جلسه گزارشی از اقدامات این شرکت در حوزه پدافند غیرعامل و ایمن سازی شبکه‌های ارتباطی و حفظ و پایداری آنها ارائه کرد.

 در این جلسه رئیس سازمان برنامه و بودجه استان نیز به ارائه گزارشی از اقدامات دستگاه‌های اجرایی در مورد هزینه کرد دو درصد از منابع دستگاه‌های اجرایی در حوزه پدافند غیرعامل پرداخت.

آمادگی سپاه برای کمک به ایمن سازی استان گیلان در برابر تهدیدات نوین

سردار عبدالله پور فرمانده سپاه استان گیلان نیز در سخنانی اقدامات پدافند غیرعامل در استان را  قابل قبول دانست و از آمادگی سپاه برای کمک به ایمن سازی استان در برابر تهدیدات نوین خبر داد.

همچنین در این جلسه دکتر عبدالله زاده جانشین قرارگاه پدافند پرتوی کشور به ارائه توضیحاتی در مورد دستورالعمل های پدافند پرتوی پرداخت.

سردار رحیمی معاون امور استانها سازمان پدافند غیر عامل کشور و رئیس کارگروه بازرسی و نظارت قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا در سخنانی استان گیلان را مهد شهیدان و دلیران در طول تاریخ ایران و اجرای وظایف محوله به هر دستگاه را ادای دین به شهدای این استان دانست‌.

گیلان، استان پیشرو در تهیه طرح جامع پدافند غیرعامل

وی اجرای گام به گام طرح موفق شهید سلیمانی در سطح استان را یکی از بازوان قدرتمند حاکمیت برای کنترل بیماری کرونا دانست و تاکید کرد: تزریق دوز سوم واکسن کرونا و عدم عادی انگاری شرایط، مهم‌ترین عوامل برای داشتن یک تعطیلات عاری از ویروس کرونا و محدودیت های ناشی از آن است.

در ادامه سردار رحیمی به معرفی طرح جامع پدافند غیر عامل استان پرداخت و از استان گیلان بعنوان استانی پیشرو در تهیه طرح جامع پدافند غیر عامل یاد کرد.

وی همچنین دستورالعمل‌های تهیه شده در سازمان پدافند غیر عامل کشور که به تصویب کمیته دائمی پدافند غیر عامل کشور در حوزه‌های مختلف مانند پدافند شهری، زیستی، شیمیایی و مردم محور رسیده است را جهت ابلاغ به استاندار گیلان تقدیم کرد.

استاندار گیلان نیز در این جلسه با تاکید بر لزوم اجرای برنامه‌های مصوب پدافند غیر عامل، بند ی تبصره ۲۰ را فرصتی مناسب برای پیگیری کارهای بر زمین مانده پدافند غیرعامل دانست و افزود: احکام روسای کارگروه‌ها صادر شده و با دستورالعمل‌های سازمان پدافند غیر عامل کشور کارها باید جهادی دنبال شود تا استان در مسیر توسعه پایدار قرار گیرد.

در پایان این جلسه حکم ریاست شورای پدافند غیر عامل استان با امضای سرلشکر باقری به استاندار استان گیلان تقدیم شد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر