۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۶۸۸۴۱
با حضور سردار رحیمی انجام شد
حکم ریاست شورای پدافند غیر عامل استان البرز با امضای سرلشکر باقری به استاندار این استان اعطا شد.
به گزارش پایداری ملی، شورای پدافند غیر عامل استان البرز با حضور مجتبی عبداللهی استاندار البرز، سردار رسول رحیمی معاون امور استانها سازمان پدافند غیر عامل کشور و رئیس کارگروه بازرسی و نظارت قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا، محمد علی قمی مدیر حقوقی و بازرسی سازمان پدافند غیر عامل کشور، معاون سیاسی امنیتی استاندار البرز، روسای کارگروه‌های ۱۲ گانه شورای پدافند غیر عامل و فرمانداران شهرستان‌های استان برگزار شد.

در این جلسه، رئیس کارگروه زیستی، گزارشی از اقدامات پدافند غیر عامل در حوزه کشاورزی و زیستی در سال ۱۴۰۰ را ارایه کرد.

پس از وی، رئیس کارگروه فناوری اطلاعات گزارشی از رزمایش‌های سایبری در سال ۱۴۰۰ ارائه کرد که بر این اساس اعلام شد که در حوزه آموزش سایبری، این کارگروه دوره‌های مجازی بصورت متمرکز برای مدیران دستگاه های اجرایی برگزار کرده است.

نقش رزمایش‌ها در کاهش تهدیدات

محمدعلی قمی مدیر حقوقی و بازرسی سازمان پدافند غیر عامل کشور نیز در سخنانی به بیان جایگاه قانونی سازمان پدافند غیرعامل کشور در ساختار حاکمیت کشور پرداخت. وی همچنین با معرفی قرارگاه‌های مختلف در حوزه پدافند غیرعامل از نقش موثر رزمایش‌ها در این حوزه در مشخص شدن نقاط ضعف و افزایش تاب‌آوری با برطرف کردن ضعف‌ها سخن گفت.

اهمیت رعایت ضوابط پدافند غیرعامل در صنایع استان البرز

سردار رحیمی نیز در این جلسه استان البرز را به‎عنوان استانی راهبردی در کشور که دارای حجم عظیمی از صنایع شیمیایی و سایر صنایع است دانست و بر رعایت دستورالعمل‎‌های تخصصی و مقررات پدافند غیرعامل تاکید کرد.

وی دستورالعمل‌های سازمان پدافند غیرعامل در حوزه‌های پدافند شیمیایی، زیستی، مردم محور و شهری را که در کمیته دائمی پدافند غیر عامل مصوب شده است جهت اجرا به استاندار البرز ارائه کرد.

وی با برشمردن تهدیدات متصور در زیر ساخت‌های استان از مدیران و مسئولین دستگاه های اجرایی خواست تا با استفاده از برش‌های طرح جامع پدافند غیر عامل استان مربوط به حوزه کاری خود، آسیب های موجود در زیرساخت را شناسایی کرده و با برنامه های کوتاه مدت و میان مدت نسبت به رفع نقاط آسیب‌پذیر استان در برابر حوادث احتمالی اقدام کنند.

سردار رحیمی همچنین نسبت به پیش‌بینی برنامه‌های پدافند غیرعامل در حوزه‌های گوناگون برای سال ۱۴۰۱ تاکید کرد.

 وی رعایت پروتکل های بهداشتی، اطلاع رسانی و اجرای دقیق طرح شهید سلیمانی برای کنترل بهتر شیوع مجدد بیماری و مخصوصا سویه جدید امیکرون را مورد تاکید قرار داد.

استاندار البرز نیز در این جلسه ضمن بیان کارکردهای پدافند غیرعامل در مصون‌سازی زیرساخت‌های حیاتی و حساس کشور از مسئولان و مدیران اجرایی دستگاه‌ها خواست تا با اهتمام بیشتر نسبت به اجرای قوانین پدافند غیر عامل اقدام کنند.

در پایان این جلسه حکم ریاست شورای پدافند غیر عامل استان با امضای سرلشکر باقری به استاندار محترم استان البرز تقدیم گردید.



گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر