۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۶۸۶۳
استان کهگیلویه و بویراحمد
دوره آموزشی پدافند غیر عامل با عنوان «هادی 2 » در شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
دوره آموزشی پدافند غیر عامل با عنوان «هادی 2 » در شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد، مهندس علی لطفی، مدیرعامل شرکت، در این باره گفت: در مجموعه وزارت نیرو با توجه به راهبردهای کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی و تاکیدات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی)، بحث پدافند غیرعامل بیش از یک دهه است که در دستور کار قرار گرفته است.

لطفی افزود: در شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد نیز با توجه به داشتن تأسیسات حساس و حیاتی مثل سد کوثر، سد شاه قاسم، پنج نیروگاه برقابی و پروژه های بزرگ در حال احداث مثل سد تنگ سرخ، شبکه های انتقال آب شرب، کشاورزی و صنعت، این مقوله جدی گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر این پیگیری توسط مجموعه حراست و مجموعه پدافند غیرعامل شرکت با تشکیل کارگروه ها، پیگیری اقدامات اطلاع رسانی و دوره های آموزشی انجام می گیرد، افزود: در هفته پدافند غیر عامل که پشت سر گذاشته شد، ما اولین دوره آموزشی پدافند غیر عامل را به همت همکاران برگزار کردیم.

لطفی افزود: هدف از اجرای این دوره و دوره هایی که ان شاء الله متعاقباً و به صورت مستمر ادامه خواهد داشت، آشنایی مدیران و کارشناسان شرکت آب منطقه ای با الزامات و دستورالعمل های پدافند غیرعامل در مطالعه، اجرا و بهره برداری است.

وی افزود: سدها و تأسیسات آب شرب و نیروگاه ها، از نظر امنیتی و خدمات رسانی جایگاه ویژه ای دارند و در مواقع بحران اگر آسیبی به آنها وارد شود یا در واقع از کار بیفتند یا عمکرد آن دچار اخلال شود، بخش بزرگی از جامعه می توانند از این حیث متضرر شود.

لطفی افزود: ما تاسیسات حساسی مثل سد کوثر داریم که بیش از دو و نیم میلیون نفر از جمعیت کشور را در حال حاضر پوشش می دهد؛ یا نیروگاه های برقآبی که در شهرستان دنا داریم و تأمین برق و پایداری شبکه برق را انجام می دهند. که برگزاری این گونه دوره های آموزشی باعث می شود که اگر اخلالی در انجام کار این تأسیسات به وجود آید و مشکلاتی به صورت آنی حادث شود، همکاران ما در آن زمان انجام اقدامات نرم افزاری و سخت افزاری را از قبل در ذهن خودشان داشته باشند تا در برنامه های عملیاتی و اجرایی خود در مواقع بحرانی بتوانند به بهترین شکل ممکن تصمیم بگیرند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این دوره آموزشی به همت مجموعه حراست و در واقع با رویکرد مجموعه مدیریتی شرکت و تحت نظارت دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در حال برگزاری است .

لطفی ابراز امیدواری کرد: خروجی این دوره به گونه ای باشد که همه ما در همه سطوح آمادگی لازم را در مقابل تهدیدات سایبری و غیر سایبری بیگانگان داشته باشیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر