۱۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۶۸۴۱
دکتر کیان خبر داد:
مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت خبر داد: ١٢٠پروژه مدیریت بحران با هدف توجه به مباحث پدافند غیرعامل در دستور کار سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت قرار دارد.
محمد جواد کیان  مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در دومین همایش مدیریت سلامت در بلایا، حوادث و پدافند غیرعامل صنعت نفت با بیان این مطلب افزود: همکاری واحدهای اچ اس یی (سلامت، ایمنی و محیط زیست) با سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت و پدافند غیرعامل برای هم افزایی و افزایش بهره وری برای کاهش آسیب پذیری کارکنان اجتناب ناپذیر است. 

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت یکپارچگی ارتباطات و اطلاعات، هماهنگی میان سازمان های مرتبط و گروه های زیرمجموعه، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، دانش محور، افزایش اطمینان و رضایتمندی شاغلان وزارت نفت و خانواده های آنان، توسعه یکپارچه نظام فرماندهی مدیریت بحران در حوادث و بلایا را از جمله اهداف سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت اعلام و تصریح کرد: توسعه و سازماندهی کیفی ستاد پدافند غیرعامل در برابر تهاجم احتمالی دشمن به زیرساخت های صنعت نفت، از دیگر اهدافی است که برای افزایش توان پایداری صنعت نفت دنبال می شود.

کیان، تامین آرامش فکری کارکنان صنعت نفت را از مهمترین اولویت های سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت عنوان کرد و گفت: این سازمان به عنوان متولی حفظ و ارتقا سلامت کارکنان صنعت و خانواده های آنان به ویژه در شرایط اضطراری و وقوع حوادث و بلایای طبیعی و بشری، دومین همایش مدیریت سلامت در بلایا و حوادث صنعت نفت را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت به اشاره به دستاوردهای نخستین همایش مدیریت سلامت در بلایا و حوادث صنعت نفت که در سال گذشته برگزار شد پرداخت و گفت: علاوه بر برگزاری پنج هزار نفر ساعت دوره آموزشی، در این همایش زمینه لازم برای امضای تفاهمنامه هایی با مراکز دانشگاهی و سازمان های مرتبط با مدیریت بحران فراهم شد و پس از این همایش نیز هماهنگی برای راه اندازی مرکز اورژانس موبایل با امکانات پزشکی از راه دور و ارزیابی شاخص های خطر بلایا در ٩ بیمارستان سازمان نیز مدنظر قرار گرفت. 

به گفته وی در یکسال گذشته، بیش از ٥٠ مانور مدیریت بحران برگزار و بانک جامع اطلاعات در حوزه مدیریت بحران سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت تشکیل شده است. 

کیان با بیان اینکه سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، تنها واحد بهداشت و درمان کشور است که استفاده از پزشکی از راه دور (تله مدیسین) را در سطح گسترده ای دنبال می کند، افزود: هم اکنون این سازمان ٢٦ مرکز فعال تله مدیسین در کشور دارد.

به گفته وی تجارب و آموخته ها از حوادث صنعت نفت، هم اندیشی برای بررسی چالش ها و ارائه راهکارها و تدوین برنامه عملیاتی در ١٧ گروه شغلی سازمان در همایش مدیریت سلامت در بلایا، حوادث و پدافند غیرعامل صنعت نفت مورد بررسی قرار می گیرد. 

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ابراز امیدواری کرد: دومین همایش مدیریت سلامت در بلایا، حوادث و پدافند غیرعامل صنعت نفت نیز همانند نخستین همایش، منشا دستاوردهای فراوانی برای سازمان بهداشت و درمان و صنعت نفت کشور شود. 

بر پایه این گزارش، دومین همایش مدیریت سلامت در بلایا، حوادث و پدافند غیرعامل صنعت نفت از صبح امروز (١٨ دی ماه) در مرکز همایش های تخصصی شرکت ملی نفت ایران آغاز به کار کرده است و به مدت دو روز ادامه می یابد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر