۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۰
کد خبر: ۶۸۳۲۰
به دنبال اعلام وقوع واژگونی و انفجار تانکر حامل مازوت در شهر حسین‌آباد سنندج، استاندار کردستان بلافاصله به محل حادثه رفت تا وضعیت این حادثه را بررسی کند،
به گزارش پایداری ملی به نقل از فارس، حدود ساعت ۱۹ و ۴۰ دقیقه شنبه‌شب، یک دستگاه تانکر حامل سوخت مازوت که از کرمانشاه حرکت کرده بود در کنارگذر شهر حسین‌آباد به دلیل عدم توانایی در کنترل، واژگون و دچار حریق شد.

به دلیل جاری‌شدن مایع مازوت، خیابان و منازل محله کنار جاده شهر حسین‌آباد هم دچار حریق شد، یک زوج جوان به محض مواجهه با چنین اتفاق ناگواری، می‌خواهند با خودرو شخصی از محل دور شوند اما در میان شعله‌های آتش گرفتار شده و متاسفانه جان باختند.

در این حادثه به ۲۵ منزل مسکونی خسارت‌های مالی وارد شده است که حدود ۱۰ واحد آن خسارت جدی‌تری در حد تخریب دیده‌اند.

نکته جالب توجه این است که نیروهای هلال احمر، فوریت‌های پزشکی و آتش‌نشانی، سپاه و نیروی انتظامی برای کمک به آسیب‌دیدگان بلافاصله در محیط حاضر شده بودند.

کمک مردم و تلاش آنها برای مهار آتش و همچنین کمک به حادثه‌دیدگان این اتفاق، از نکات مهمی بود که آتش‌نشانان به آن اذعان داشتند.

دستور استاندار برای کمک به آسیب‌دیدگان


شایان ذکر است، استاندار کردستان نیز با شنیدن چنین خبری فورا خود را به محل حادثه رساند تا از نزدیک موارد را بررسی و دستورات لازم را صادر کند.

اسماعیل زارعی‌کوشا ضمن حضور در بین مردم حسین‌آباد و اظهار همدردی با بستگان فوتی‌های این حادثه، در جلسه اضطراری که در محل بخشداری برگزار شد، دستور داد تا کمیسیون تعیین خسارت تشکیل شود و ضمن براورد خسارت‌های مادی منازل آسیب‌دیده، بنیاد مسکن برای بازسازی آنها اقدام نماید.

وی با ابراز تاسف از وقوع چنین حادثه‌ای و تاکید بر بررسی دقیق دلایل این حادثه، گفت: باید نواقص برطرف شود تا شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

زارعی‌کوشا عنوان کرد: محورهای پرخطر و حادثه‌خیز در تمامی استان را احصا کرد و در یک کارویژه آنها را بررسی و چاره‌اندیشی کرد چرا که کسانی که در کنار این جاده زندگی می‌کنند شب‌ها هیچ وقت آرامش ندارند.

استاندار کردستان همچنین گفت: آمار دقیقی از مصدومین اعلام شود چون شاید افرادی با خودرو شخصی به بیمارستان‌ها مراجعه کرده باشند

 خسارت‌های جانی و مالی نتیجه بی‌توجهی به جاده حسین‌آباد

یکی از اعضای شورای حسین‌آباد نیز گفت: شرکت‌های خدمات‌رسان باید در اسرع وقت نسبت به وصل گاز و برق اقدام کنند.

کنعانی افزود: چندین سال است که پیگیر این معضل هستیم اما اقدامی نشده است و این بی‌توجهی هر ساله موجب خسارت‌های مالی و تلفات جانی می‌شود.

راننده توان کنترل نداشته است

جانشین رئیس پلیس راه کردستان نیز در این جلسه گفت: با اطمینان اعلام می‌کنیم که راننده توان کنترل نداشته است.

حمید عبدالملکی افزود: یکی از مشکلات در حوادث اینچنینی، قوس‌های قائم و افقی در امتداد شیب‌های جاده است که حوادث صلوات‌آباد، نگل و حسین‌آباد به یک شکل بوده است.

وی تصریح کرد: مواد سیال مهارت بیشتر و وسیله مطمئن‌تری لازم دارد و شیب‌های منتهی به قوس‌ها موجب گرمترشدن سیستم ترمز و در نهایت عدم کنترل وسیله نقلیه می‌شود.

ممنوعیت حمل مواد خطرناک در شب

محمدراشد مدرس‌گرجی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هم عنوان کرد: در کمیسیون ایمنی راه‌ها مصوب شده است که حمل مواد خطرناک از ساعت ۱۷ عصر و شب ممنوع است و با شرکت نفت نیز مکانبه شده است.

به گفته وی، اگر این مصوبه رعایت شود قطعا چنین اتفاقاتی رخ نخواهد داد.

شایان ذکر است، چند نفر دیگر در این حادثه دچار مجروحیت و آتش‌سوزی شده‌اند که حال دو نفر از آنان وخیم اعلام شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر