۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱
کد خبر: ۶۸۲۳۴
حذف انرژی هسته‌ای از سبد تولید برق آلمان زمینه نگرانی صنایع این کشور برای تامین برق را به وجود آورده خسارات ناشی از اختلال در شبکه برق ناشی از این سیاست هزاران یورو برآورد شده است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، رویترز نوشت: کشور آلمان در راستای سیاست‌های انرژی خود قصد دارد ، در هفته پیش رو 3 نیروگاه هسته‌ای از 6 نیروگاه هسته‌ای خود را پس از 35 سال تولید برق از مدار تولید خارج کند.

این اقدام در شرایطی اتفاق می‌افتد که برخی از تولیدکنندگان شرکت‌های انرژی آلمانی از طرح‌های حذف تدریجی انرژی هسته‌ای از سبد انرژی برق انتقاد کرده و هشدار دادند، آلمان ممکن است، با خاموشی مواجه شود.

بر اساس گزارشات مندرج در اشپیگل، مدیران شرکت‌های صنعتی در بالاترین سطوح به فکر رهایی از شبکه برق آلمان و استفاده از شبکه برق سایر کشورها هستند، زیرا عواقب حذف انرژی هسته‌ای و حرکت به سمت جایگزین انرژی تجدیدپذیر، تاثیرات منفی زیادی بر این صنایع گذاشته است.

*تهدید حذف برق هسته‌ای برای اقتصاد آلمان

در همین راستا، مدیر کارخانه اکسل برند، می‌گوید:« نوسان ولتاژ به دلیل حذف نیروگاه‌های اتمی از شبکه بیشتر از 10 هزار یورو خسارت به بار آورده و ممکن بود، خسارات جبران ناپذیری نظیر آتش‌سوزی را از خود برجای بگذارد.»

به گزارش فارس، اطمینان‌پذیری پایین برق بدست آمده از مزارع انرژی خورشیدی و بادی سبب شده تا پیش بینی دقیق میزان تولید برق با دشواری مواجه شود و قطعی‌های کوتاه زمینه خرابی تجهیزات و ضرر و یان به شرکت‌های صنعتی را فراهم کند.

*افزایش 31 درصدی خرابی ناشی از قطع برق در آلمان

بر همین اساس، نظرسنجی از اعضای انجمن شرکت های انرژی صنعتی آلمان (VIK) نشان داد که تعداد قطعی‌های کوتاه در شبکه برق آلمان در سه سال گذشته 29 درصد افزایش یافته و به دنبال آن در همین بازه زمانی، تعداد خرابی‌های سرویس 31 درصد افزایش یافته است و تقریباً نیمی از این خرابی‌ها به توقف تولید منجر شده است.

آگوست واگنر، رئیس یک شرکت نساجی با 180 کارمند در بایرن، توقف تولید به دلیل قطع برق را فاجعه می‌داند و تاکید می‌کند: وقتی مواد خود را رنگ می‌ کنیم، هزاران متر در کارخانه رنگ وجود دارد. اگر برق قطع شود، همه کالاها از بین می‌رود و ضررهای زیادی خواهیم داشت.

*سالانه 1100 نفر در آلمان بر اثر حذف برق هسته‌ای می‌میرند

ضرر و زیان صنابع تنها مشکل به وجود آمده ناشی از حذف برق هسته‌ای در آلمان نیست. در این رابهطه یک مطالعه در سال 2020 توسط دانشکده بازرگانی هاس نشان داد که تولید برق هسته‌ای از دست رفته عمدتاً با تولید زغال سنگ و واردات خالص برق جایگزین شده است.

در نتیجه هزینه اجتماعی این تغییر از هسته‌ای به زغال سنگ تقریباً 12 میلیارد دلار آمریکا در سال است که عمدتاً از 1100 مرگ اضافی مرتبط با قرار گرفتن در معرض آلودگی هوای محلی منتشر شده هنگام سوزاندن سوخت‌های فسیلی است.

اقدامات آلمان برای مقابله با توسعه انرژی هسته‌ای و ایجاد زیان انبوه برای اقتصاد در شرایطی رقم می‌خورد که بیش از 80 درصد برق کشور فرانسه از انرژی هسته‌ای به دست می‌آیند و صنعت فرانسه از ضرر مشابه در آلمان در امان مانده است.
گزارش خطا
برچسب ها: برق هسته ای
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر