۱۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۶۸۲
رکز طبع و نشر قرآن کریم از قرارگیری مصحف جمهوری اسلامی ایران بر روی شبکه جهانی اینترنت و اجباری شدن درج میزان هدیه قرآن‌های چاپی خبر داد.

به گزارش پايداري ملي، «محمد بابایی» مدیر اجرایی و ارتباطات مرکز طبع و نشر قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار قرآنی باشگاه خبری فارس «توانا»، از تکلیف شدن درج هدیه قرآن کریم بر روی آن خبر داد و گفت: به دلیل جلوگیری از سوءاستفاده واسطه‌ها و افراد سودجو وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درج مبلغ هدیه قرآن کریم را تکلیفی کرده تا از نوسان قیمت این مصحف شریف جلوگیری شود.

وی از پیشنهاد مرکز طبع و نشر برای همگرایی دستگاه‌های قرآنی جهت چاپ و نشر قرآن‌های فاخر با قیمت مناسب خبر داد و گفت: مرکز طبع و نشر قرآن کریم در حال همگرایی با سایر دستگاه‌های قرآنی نظیر سازمان اوقاف، حج و زیارت، وزارت ارشاد، سازمان فرهنگ و ارتباطات و سایرنهادهای قرآنی جهت تجمیع بودجه و امکانات برای تولید مصاحف خوب و فاخر با هزینه کمتر است.

بابایی با اشاره به تأثیر گرانی کاغذ بر قیمت‌ها گفت: اگر دستگاه‌ها به صورت واحد و جمعی کاغذ را وارد کنند، حتی در صورت پرداخت عوارض گمرکات و هزینه حمل و نقل، باز هم کاغذ حدود 40 درصد ارزان تمام می‌شود که این امر در پایین آمدن قیمت تمام‌شده قرآن بسیار مؤثر است.

سوره‌های «العصر» و «الهمزه» از مصحف جمهوری اسلامی ایران

 

مدیر اجرایی و ارتباطات مرکز طبع و نشر قرآن کریم از راه‌اندازی سایت جدید مرکز طبع و نشر خبر داد و گفت: با توجه به اینکه مدتی است بخش «دارالکتابة» و انتشارات و فروشگاه به مرکز اضافه شده است نیاز به یک فضای مجازی جدید در مرکز احساس می‌شد؛ از این رو، تصمیم به راه‌اندازی پایگاه اطلاع‌رسانی جدید گرفتیم که اخبار مرکز، دارالکتابة، فروش اینترنتی محصولات و آموزش‌های غیرحضوری در آن درج شود.

وی از بارگذاری مقالات، کتب و مصحف جمهوری اسلامی در این سایت خبر داد و گفت: سایت جدید مرکز روز به روز در حال تکمیل شدن است و تاکنون مصحف جمهوری اسلامی بر روی آن بارگذاری و طی روزهای آینده با اضافه شدن بخش‌هایی نظیر مقالات، کتب و گزارش‌های خبری و تصویری کامل می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر