۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۶۸۰۲۹
در شورای پدافند غیر عامل شهرستان ایرانشهر مطرح شد
در شورای پدافند غیر عامل شهرستان ایرانشهر که با حضور معاون امور استانهای سازمان پدافند غیر عامل کشور و رئیس کارگروه بازرسی و نظارت قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا برگزار گردید، موفقیت طرح شهید سلیمانی در کنترل بیماری کرونا در جنوب سیستان بلوچستان تشریح شد.
به گزارش پایداری ملی، جلسه شورای پدافند غیر عامل شهرستان ایرانشهر و جلسه ستاد مقابله با کرونای جنوب استان سیستان و بلوچستان با حضور سردار رسول رحیمی معاون امور استانهای سازمان پدافند غیر عامل کشور و رئیس کارگروه بازرسی و نظارت قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا برگزار شد.

این جلسه با حضور دکتر لطیفی معاون امور سلامت سازمان پدافند غیرعامل کشور و رئیس کمیته اندیشه ورزی قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا،  مهندس شعبانی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ایرانشهر،آقای مرادیان مدیر کل پدافند غیر عامل استان سیستان و بلوچستان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر و فرمانداران ۱۲ شهرستان جنوب استان و روسای دستگاه‌های اجرایی شهرستانی برگزار شد.

در این جلسه فرماندار ویژه ایرانشهر بر لزوم رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع مجدد بیماری کرونا تاکید کرد.

معاون امور استانها سازمان پدافند غیر عامل نیز در این جلسه ابتدا به بررسی استان سیستان و بلوچستان از نگاه پدافند غیر عامل پرداخت و مطالبی در خصوص اجرای برنامه‌های مصوب سال ۱۴۰۰ در حوزه پدافند غیر عامل بیان کرد. 

وی از دستگاه‌های اجرایی خواست تا برنامه‌های دارای اولویت خود برای سال ۱۴۰۱ را پیش‌بینی و به اداره کل پدافند غیر عامل استان اعلام کنند. 

لزوم تداوم رعایت پروتکل های بهداشتی و تزریق دوز سوم واکسن کرونا

رئیس کارگروه بازرسی و نظارت قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا همچنین بر لزوم تداوم رعایت پروتکل های بهداشتی و تزریق دوز سوم واکسن کرونا تاکید کرد و از مسئولان ستاد مقابله با کرونا جنوب استان خواست تا طرح شهید سلیمانی را به طور دقیق اجرایی کنند.

اجرای موفق طرح شهید سلیمانی در جنوب سیستان و بلوچستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر نیز در این جلسه آمار تفکیکی بیماری کرونا را ارائه کرد و افزود: با توجه به اجرای موفق طرح شهید سلیمانی و کنترل بیماری کرونا در جنوب استان، قرارگاه عملیاتی بیماری کرونا در جنوب استان با مراجعه خانه به خانه در حال تکمیل واکسیناسیون است. هم اکنون در جنوب استان درصد تزریق نوبت اول واکسن ۸۸ درصد و نوبت دوم نیز بالای ۶۸ درصد است.

در ادامه این جلسه دکتر لطیفی معاون امور سلامت سازمان پدافند غیرعامل کشور و رئیس کمیته اندیشه ورزی قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با بیماری کرونا در سخنانی به بیان گزارشی تحلیلی از وضعیت کنترل بیماری کرونا در سطح کشور پرداخت و با توجه به قرارگیری استان در وضعیت آبی و عدم وجود امکانات بالای بهداشتی درمانی در جنوب استان،  این دستاورد ارزشمند را حاصل کار جهادی همه کادر درمان و سایر عوامل ستاد مقابله با بیماری کرونا در استان سیستان و بلوچستان دانستند. 

وی در ادامه به تبیین اهمیت موضوع دیده‌بانی و مرزبانی زیستی با توجه به شرایط مرزی استان سیستان و بلوچستان پرداخت و از مسئولان دستگاه‌های اجرایی خواست تا در برابر تهدیدات متنوع زیستی که استان و کشور را تهدید می‌کند از آمادگی کامل برخوردار باشند.
بازدید از بیمارستان تنفسی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در شهرستان خاش که در پیک چهارم بیماری کرونا ظرف مدت ۴ روز ساخته شده است نیز از دیگر برنامه های این سفر بود.

در ادامه سردار رحیمی با حضور در منزل شهید یاسر بهشتی در شهرستان بمپور، از مقام شامخ این شهید والامقام تجلیل کرد. 

همچنین در نشستی با حضور فرماندار شهرستان بمپور و مسئولین ستاد کرونا شهرستان روند اجرای طرح شهید سلیمانی بررسی شد. مهم ترین دستاورد اجرای این طرح عدم ثبت فوت بیمار کرونایی در سه ماهه گذشته است  که با توجه به عدم وجود بیمارستان در این شهرستان ۷۰ هزار نفری موفقیتی بزرگ به شمار می رود.

سردار رحیمی معاون امور استانها سازمان پدافند غیر عامل کشور و دکتر لطیفی معاون امور سلامت سازمان ضمن بازدید از چند زیرساخت در سطح شهرستان ایرانشهر، با حضور در مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی شهرستان بمپور از نزدیک در جریان فعالیت های این مرکز قرار گرفته و توصیه‌هایی را در مورد جلوگیری از بروز حوادث زیستی در سطح منطقه را گوشزد کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر