۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۶۷۹۶۱
«ویویک مورتی» جراح کل کاخ سفید هشدار داد که افراد جوان با تاثیرات ویرانگر روحی و روانی در نتیجه چالش های تجربه شده در نسل‌شان از جمله همه‌گیری کرونا روبرو بوده اند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از ابرنا، روزنامه نیویورک‌تایمز نوشت؛ این موضوع مطرح شده بخشی از یک گزارش ۵۳ صفحه ای مشاوره ای از سوی دکتر ویویک اچ مورتی بوده که در آن عنوان شده همه‌گیری کرونا  نامساعد بودن سلامت روان نوجوانان و جوانان را تشدید کرده است.

در این گزارش به افزایش چشمگیر خوداظهاری ها درباره افسردگی، اضطراب و مراجعه به اورژانس برای چالش های ناشی از سلامت روان اشاره شده است. در آمریکا مراجعه به اورژانس برای اقدام به خودکشی دختران نوجوان در اوایل سال ۲۰۲۱ نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۹ حدود ۵۱ درصد افزایش داشته است. این آمار برای پسران چهار درصد رشد داشته است.

در این گزارش عنوان شده است که در سراسر جهان علائم مربوط به افسردگی و اضطراب طی دوران همه گیری کرونا دو برابر شده است. اما مسائل مربوط به سلامت روان پیشتر در آمریکا نیز رو به افزایش بوده.

دلایل بروز این علائم  پیچیده هستند اما قطعنی نمی باشند. شرایط مغز نوجوانان و روابط با دوستان و خانواده عوامل مهمی به شمار می روند و در این راستا فضای رسانه ای و اخبار رسانه ها بر روحیات نوجوانان و جوانان تاثیرگذار بوده است.

در این مقطع افراد جو. ان با پیام های مختلف از طریق رسانه ها و محافل عمومی بمباران شده اند که حس خودارزشمندی آنها را تضعیف کرده است.

گزارش ویویک مورتی در حالی ارائه شده است که پیش از این نیز درخواست های فراوانی نسبت توجه و اقدام درباره چالش مربوط به سلامت روان افراد در آمریکا مطرح شده بود. در ماه اکتبر چند نهاد در آمریکا از جمله انجمن بیمارستان کودکان خواستار شرایط اضطراری ملی برای شرایط بهداشت روان جوانان شده بودند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر