۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۶۷۶۸۱
با توجه به روند صعودی ابتلا به کووید-۱۹ در بیشتر کشورهای اروپایی همزمان با فصل سرما، نحوه غلبه بر ویروس کرونا و دلایل بروز موج جدید بیماری علیرغم واکسیناسیون مورد توجه رسانه ها قرار گرفته است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از ایرنا، در نبرد طولانی علیه ویروس کرونا اروپا بار دیگر در مرحله خطرناکی قرار گرفته است. به عبارتی با ظهور سویه خطرناک و بسیار مسری دلتا که تمامی دولت ها و جوامع را دچار تشویش نموده باید گفت بروز موج جدید در این قاره علل گوناگونی دارد.  

این روزنامه می افزاید: نخستین عامل پوشش واکسیناسیون است که با توجه به نرخ کنونی افراد واکسینه شده در تمامی کشورها، این میزان برای متوقف ساختن گسترش ویروس کافی نیست.

دومین مورد نزدیک شدن به فصل سرما است. در واقع با شروع فصل سرما مردم بیش از گذشته مجبور به ماندن در فضاهای بسته می شوند که همین امر آنها را در برابر ابتلا به ویروس آسیب پذیرتر می کند.

 سوم کاهش مصونیت بدن در افراد واکسینه شده با گذشت ۶ ماه از تزریق آخرین دز است؛ و در آخر از سرگیری رویدادهای جمعی و کاهش رفتارهای ایمن مانند استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی، رعایت اصول بهداشتی و تهویه مناسب است.

به نوشته اونیره، در تمامی کشورهای اروپایی اوضاع هر روز بیش از قبل رو به مخامت می رود و در برخی مناطق بسیار اسفبار شده است. این شرایط به ویژه در کشورهای شرق اروپا بسیار سیاه است و وضعیت در مقایسه با زمان آغاز همه گیری هم شدیدتر است. به عنوان مثال در روسیه، بلغارستان، اسلوونی و به ویژه رومانی وضعیت ابتلا به کرونا و مرگ و میر روند بسیار صعودی دارد.

در این میان باید مخالفت گروه های ضد واکسن را هم در نظر داشت که روز به روز بر تعدادشان افزوده می شود. در ایتالیا نزدیک به هفت میلیون نفر که از گروه های سنی آسیب پذیر هم هستند، در زمره مخالفان واکسن قرار دارند.   

از این رو اگرچه دولت ایتالیا تصمیمات درستی در این مسیر اتخاذ کرده، اما زمان آن فرا رسیده که مقامات محلی هم وظیفه خود را در رابطه با حفظ سلامت شهروندان به جا آورند.

در این میان کنترل برگ سبز در ایتالیا به منظور اثبات تزریق هر دو دز واکسن هنوز به صورت منسجم انجام نمی شود و توجه به نحوه رعایت مقررات در بسیاری از اماکن عمومی و حمل ونقل کافی نیست.

براساس تازه ترین گزارش ها ایتالیا تاکنون بیش از چهار میلیون و ۸۷۰ هزار مبتلا و نزدیک به ۱۳۳  هزار جان باخته را ثبت کرده است. ضمن آنکه تا به امروز ۷۳.۶ درصد مردم این کشور اروپایی هر دو دز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر