۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۶۷۵۴۴
جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور:
جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه در آموزش مباحث بین رشته‌ای با ضعف نیروی انسانی مواجهیم، اظهار کرد: چون سازمان پدافند غیرعامل کشور با دستگاه‌های اجرایی سرو کار دارد، کاملا کمبود افراد متخصص در زمینه پدافندغیرعامل را احساس می‌کند.
به گزارش پایداری ملی، همایش دانشجویان، دانش آموختگان، اساتید، مربیان و نخبگان پدافند غیرعامل به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور، سردار محسن ساسانی؛ جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور، رضا کلهر؛ معاون آموزش و پژوهش سازمان پدافند غیرعامل، جمشید اسماعیلی؛ رئیس دفتر پدافند غیرعامل وزارت علوم، فرزاد جهان بین؛ معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، سیروس صابری؛ رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از اساتید و کارشناسان حوزه پدافند غیرعامل برگزار شد.

سردار ساسانی با بیان اهمیت آموزش در مباحث مربوط به حوزه پدافند غیرعامل اظهار داشت: یکی از موارد مهم در بحث آموزش پدافند غیرعامل، بحث تربیت نیروی انسانی است. چرا که به عنوان یک رکن اصلی و اساسی است و اگر قراراست کاری به خوبی و به دقت و صحت و در زمان مناسب انجام بشود اصلی ترین عنصر این مسئله نیروی انسانی کارآمد، تربیت شده، با دانش و با مهارت  است.

وی ادامه داد: معمولا ما در حوزه مباحث بین رشته‌ای که پدافند غیرعامل هم از جمله مباحث و موضوعات است، در ابتدای امر شاهد یک ضعف عمده در حوزه نیروی انسانی هستیم. واقعیت امر این است که با شروع یک مبحث علمی در حوزه‌هایی این چنینی با فقر اساتید شاخص و صاحب دانش روز روبه‌رو هستیم. پدافند غیرعامل هم از این موضوع مستثنی نیست. اگرچه سالیان متمادی است که آموزش در این حوزه شروع شده و از مقطع تحصیلات تکمیلی و کارشناسی ارشد نخستین دوره های آن شکل گرفت و آغاز شد و سپس با طراحی رشته های مختلف، به مقطع دکتری ورود کردیم.

جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه برای هدایت دانشجویان در همین مقاطع نیازمند اساتید مسلط به این دانش بوده‌ایم، تصریح کرد: خوشبختانه امروز در حوزه پدافند غیرعامل به یک وضعیت پایداری از نظر منابع درسی و اساتید و هادیان دانشجویان تحصیلات تکمیلی رسیده‌ایم که البته هنوز جای کار وجود دارد. بنابراین تربیت نیروی متخصص نکته‌ای کلیدی است که خواهش من این است، کسانی که مسئولیتی در  این زمینه دارند در این زمینه تلاشی جدی داشته باشند. سازمان پدافند غیرعامل کشور در همه زمینه ها در این حوزه، در جهت پشتیبانی و حمایت تلاش حداکثری را خواهد داشت و پا به پای عزیزان پای کار آموزش، تعلیم و تربیت نیروی انسانی متخصص در این زمینه خواهد بود.

سردار ساسانی متذکر شد: ما همانطور که با ابتدایی‌ترین امکانات، طراحی دروه‌ها، تدوین سرفصل‌ها و منابع آموزش و تربیت دانشجو با کمترین امکانات آغاز کرده ایم از این به بعد هم ادامه خواهیم داد و با همکاری شما به قله‌های موفقیت خواهیم رسید.

وی ادامه داد: چون سازمان پدافند غیرعامل کشور با دستگاه‌های اجرایی سرو کار دارد، کاملا کمبود افراد متخصص در زمینه پدافندغیرعامل را احساس می‌کند و همین خلا سبب می‌شود تا با ما برای توضیح و توجیح مفاهیم پدافند غیرعامل تلاش، انرژی و زمان زیادی را به کار بگیریم. این کمبود کارشناسان و متخصصان در زمینه مباحث پدافند غیرعامل از طریق همین مراکز آموزشی مرتفع می گردد. این موضوع زمانی اهمیت خود را نشان می دهد که شاهد تهدیدات دانش پایه، فناوری پایه و به صورت ترکیبی هستیم که زیرساخت‌ها و دارایی‌های حیاتی ما را تحت تاثیر خود قرار می‌دهند.

وی در پایان از برگزارکنندگان این مراسم تقدیر کرد و برای حمایت همه جانبه سازمان پدافند غیرعامل کشور از مراکز علمی در راه خدمت به گسترش دقیق، عالمانه و دانش محور پدافند غیرعامل اعلام آمادگی کرد.

سال 1400؛ فصل جدید همکاری سازمان پدافند غیرعامل کشور و دانشگاه آزاد

رضا کلهر، معاون آموزش و پژوهش سازمان پدافند غیرعامل نیز در این همایش اظهار کرد: پدافند غیرعامل به طور کلی بر مبنای فرامین مقام معظم رهبری و اسناد بالادستی بنا شده است و پیش رفته است. رهبری بر نگاه علمی در پدافند غیرعامل تاکید دارند و راهش را کار در دانشگاه‌ها می‌دانند.

وی ادامه داد: در اسناد بالادستی و در سیاست‌های کلی نظام در حوزه پدافند غیرعامل و اساسنامه پدافند غیرعامل بر آموزش و پژوهش تاکید شده است. در بخشنامه معاونت توسعه و منابع انسانی ریاست جمهوری نیز بر آموزش عمومی پدافند غیرعامل تاکید شده است.

کلهر ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ در تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه آزاد اسلامی منعقد کردیم که باعث شد فصل جدید از همکاری با محوریت تهران شمال آغاز شود.

وی همچنین بر ایجاد رشته‌های مرتبط در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری، حمایت از پایان نامه ها و رساله‌های دانشجویان و ایجاد مرکز مشترک آموزشی با دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد.

در حاشیه این مراسم از سایت جامع آموزش و پژوهش پدافند غیرعامل و کتاب مجموعه ضوابط و دستورالعمل‌های علمی و پژوهشی پدافند غیرعامل و کتب تدوین شده در حوزه پدافند غیرعامل رونمایی شد.

همچنین از مدیران، دانش آموختگان، دانشجویان، اساتید و نخبگان برتر پدافند غیرعامل در کشور تقدیر شد.




گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر