۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۶۷۵۱۵
سردار جلالی در همایش زنان و پدافند غیرعامل:
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اینکه در برابر تهدیدات نوین که اساسا ناظر به عرصه های جدید و زندگی مردم هستند، نقش و جایگاه بانوان کلیدی و محوری است، گفت: خانواده آماده منجر به تشکیل محله آماده، محله آماده منجر به تشکیل شهر آماده و شهر آماده، کشور آماده را تشکیل خواهد داد.
به گزارش پایداری ملی؛ ،همایش زنان و پدافند غیرعامل صبح امروز شنبه 15 آبان°ماه با سخنرانی، سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، دکتر خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری، فاطمه محمدبیگی رئیس فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده مجلس و با حضور خانواده معزز شهیدان زین‌الدین و فخری‌زاده و جمعی از فعالان برتر حوزه زنان و پدافند غیرعامل در سالن همایش های شهید طهرانی‌مقدم سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد.

سردار جلالی در این همایش با گرامی داشت یاد شهدای عالی مدافع حرم و وطن از جمله شهیدان همت، بروجردی، زین‎الدین، سلیمانی، فخری زاده و عبدالله زاده اظهار داشت: موضوع زن در انقلاب اسلامی به ویژه در عرصه دفاع بسیار جدی و مطرح است. 

وی اظهار داشت: در حالی که در تمدن غربی نگاه به زنان با ادعای تساوی حقوق زن و مرد به‌دنبال تضییع حقوق آنان و بهره‌کشی و یا به دنبال استفاده ابزاری، تجاری و کالایی از زنان هستند، انقلاب اسلامی بر مبنای کرامت‌بخشی هویت جدیدی برای زنان تعریف کرد. 

جلالی با بیان اینکه امروز شکل تهدیدات عوض شده است و قطعا الگوهای دفاع در برابر تهدیدات نیز باید متحول شود، تصریح کرد: امروز جایگاه زن و خانواده از جمله موضوعاتی است که دشمن همواره در تهدیدات خود علیه ملت ایران بر روی آن متمرکز شده است. 

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر اینکه خانواده رکن و اساس جامعه و زیرساخت تولید قدرت ملی است، گفت: هر نوع تحول و تطوری در یک جامعه از خانواده شکل می گیرد.

سردار جلالی با بیان اینکه زنان نیز قوام بخش و ستون خانواده اسلامی ایرانی محسوب می شوند، گفت: بر همین اساس است که دشمن مهمترین هدف خود را حمله به الگوی زن متعالی اسلامی ایرانی و خانواده قرار داده است. 

وی  با بیان اینکه یکی از عرصه‌های تهدید که امروز شاهد آن هستیم در عرصه کاهش جمعیت است، تصریح کرد: در دنیای امروز، جمعیت جوان و پویا، یکی از مولفه‌های قدرت هر کشور محسوب می‌شوند و به دنبال آن کاهش جمعیت تهدیدات در حوزه های متنوع را به دنبال خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث نقش زنان در پدافند غیرعامل پرداخت و توضیح داد: موضوع پدافند غیرعامل با توجه به ظهور تهدیدات جدید، همچون موضوع تهدیدات غذایی و زیستی، پیش از پیش نقش زنان را برجسته می کند. چرا که بخش بزرگی از موضوع مقابله با تهدیدات زیستی، به موضوع تغییر سبک زندگی بر می‌گردد. از سوی دیگر در حوزه اقتصادی نیز تهدیدات این حوزه، با مباحثی همچون انتخاب الگوی مصرف، سبد غذایی مناسب، سالم و بهینه و ... نیز نقش زنان بی بدیل است. 

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور تصریح کرد: در عرصه های دفاعی بجز برخی زمینه که از جمله حدود شرعی است، دفاع هم بر مرد و هم بر زن واجب است ولی نقش‌هایشان متفاوت است. در این میان برخی نقش زنان در دفاع واجب و غیرقابل جایگزین است. برای مثال نقش تربیت کودکان و آینده‌سازی یک نسل را هیچکس غیر از زن و مادر نمی‌تواند به درستی ایفا کند.

وی ادامه داد: در برخی حوزه ها مانند آزمایشگاه های سایبری، در مواردی که کارها نیاز به دقت نظر و صبر و حوصله بیشتری دارد یا در حوزه های زیستی مانند پزشکی و پرستاری، شاهد ایفای نقش هایی ارزنده از زنان هستیم که شایسته تقدیر است. 

وی با بیان اینکه جامعه آماده مبتنی بر خانواده آماده شکل می گیرد ، تصریح کرد: هسته اول اجتماع، خانواده است که باید از مهارت و قابلیت دفاع از خود در برابر شرایط اضطراری برخوردار باشد. خانواده آماده منجر به تشکیل محله آماده، محله آماده منجر به تشکیل شهر آماده و شهر آماده، کشور آماده را تشکیل خواهد داد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر