۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۶۷۵۱۴
رئیس فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده مجلس شورای اسلامی:
محمدبیگی قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده را به عنوان یک استراتژی برتر در زمینه مقابله با دسیسه دشمنان در زمینه کاهش جمعیت و افزایش آسیب پذیری کشور یاد کرد و گفت: شاید اهمیت این قانون امروز مشخص نشود ولی تاثیرات خود را در آینده نشان خواهد داد.
به گزارش پایداری ملی،  همایش زنان و پدافند غیرعامل صبح امروز شنبه 15 آبانماه با سخنرانی، سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، دکتر خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری، فاطمه محمدبیگی رئیس فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده مجلس و با حضور خانواده معزز شهیدان زین الدین و فخری زاده و جمعی از فعالان برتر حوزه زنان و پدافند غیرعامل در سالن همایش های شهید طهرانی مقدم سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد.

فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز و رئیس فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده مجلس شورای اسلامی، با تشکر از سازمان پدافند غیرعامل کشور و کارشناسان این سازمان به جهت توجه به نقش استراتژیک زنان در بخش پدافند غیرعامل اظهار داشت: توجه به نقش زن از ابتدای قیام امام خمینی(ره) برای انقلاب اسلامی مورد توجه ایشان بوده است که این توجه در دوران انقلاب اسلامی به ویژه با تدابیر رهبری معظم انقلاب، زنان شاهد نقش آفرینی در حوزه های مختلف و تصمیم ساز شانه به شانه مردان بودند.

وی ادامه داد: امروز زن تراز انقلاب اسلامی در راستای الگوی نوین توسعه انقلاب نقش بسیاری کلیدی را ایفا می کند اگرچه در دستیابی به این نقش با مخاطراتی مواجه هستیم.

تصویب قانون جوانی جمعیت یک نقطه عطف راهبردی برای کشور است

اهمیت استراتژیک زنان در جنگ نرم

وی ادامه داد: امروز تهدیداتی همچون فرهنگ برهنگی، برهنگی فرهنگی، ایجاد فضای غیراخلاقی و عفت ستیزی ازدواج سفید، دوری از ازدواج و عدم تمایل به فرزند آوری را شاهد هستیم که عمدتا از طریق تحت تاثیر قرار دادن زنان در فضای مجازی تبلیغ می شود و باعث ایجاد چالش هایی در مسیر رسیدن به اهداف عالی و مترقی انقلاب اسلامی شده است.

تدوین استراتژی‌های مقابله‌ای در تهدیدات نرم

رئیس فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده مجلس شورای اسلامی نقش همایش‌های اینچنینی و نقش تدوین استراتژی‌های مقابله‌ای و دکترین جنگ نرم مقابله با تهدیدات نرم در حوزه زن و خانواده را حائز تاثیر و نقش پررنگی دانست و تصریح کرد: خوشبختانه مجلس یازدهم به این موضوع حساس است و این را در عملکرد خود نشان داده است. نشان آن تصویب قانون تعالی جمعیت و خانواده است که  در چند دوره مجلس بلاتکلیف مانده اما در این مجلس به نتیجه رسید.

اهمیت راهبردی قانون جوانی جمعیت 

وی از این قانون به عنوان یک استراتژی برتر در زمینه مقابله با دسیسه دشمنان در زمینه کاهش جمعیت و افزایش آسیب پذیری کشور یاد کرد و گفت: شاید اهمیت این قانون امروز مشخص نشود ولی تاثیرات خود را در آینده نشان خواهد داد. امروز شاهد این هستیم که ایران اسلامی با اقتدار و با استفاده از این قوانین جلو اجرا و پیاده‌سازی دسیسه‌ها در حوزه جمعیت ایستاده و توطئه‌ها خنثی خواهد شد.

در کمتر از 10 سال میتوانیم معضلات حوزه جمعیت را برطرف کنیم

محمدبیگی متذکر شد: اگر تمامی سازمان و ارگانها همراه شدو آحاد ملت دغدغه داشته باشند در زمان کمتر از 10 سال میتوانیم معضلات حوزه جمعیت را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه نقش زنان  در حوزه جمعیت و تربیت فرزندان و تثبیت قدرت نرم جمهوری اسلامی، برهیچ کس پوشیده نیست، خاطرنشان کرد: زنان در حوزه کاهش مخاطرات اجتماعی و فرهنگی که جامعه را تهدید میکند نقش پیشرو و پرچم دار را ایفا می‌کنند.

به گفته این نماینده مجلس، از منظر پدافند غیرعامل و بسیاری از مولفه‌های اقتصادی دنیای امروز، جمعیت به عنوان یک مولفه بسیاری مهم شناخته می‌شود که به رشد و توسعه کمک می‌کند. 

نایب رییس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت مجلس با بیان اینکه امروز در حوزه پدافند غیرعامل ما با تهدیدات زیستی از جمله حوزه امنیت غذایی، تراریخته ها، و بیماری‌های واگیردار روبه رو هستیم که نیازمند گسترده کردن بال‌های دفاعی و پدافندی گسترده هستیم، متذکر شد: در این دو سال که با بیماری کرونا به عنوان یک تهدیدات زیستی روبه رو بودیم، با وجود برخی کاستی‌ها در ستاد ملی کرونا، آموختیم برای مقابله با کرونا، نیازمند دید جامع به تهدیدات زیستی  و همکاری و هم افزایی در همه دستگاه ها اجرایی هستیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر