۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۶۷۴۶
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان :
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با ابراز تاسف از خسارت های وارد شده ناشی از زلزله به مردم شهر بستک هرمزگان، اظهار کرد: برای کاهش آسیب پذیری در زمان بحران باید پدافند غیرعامل در اولویت کاری مسئولان باشد.
مهندس رضا امینی در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تشکر از مردم اصفهان جهت حضور در مراسم تشییع استاد پرورش، معلم اخلاق و مبارز انقلابی، گفت: لازم است آثار استاد پرورش به منظور تکریم مقام این استاد اخلاق و ماندگاری آثار او و انتقال به نسل های بعد از سوی اصحاب رسانه جمع آوری شود.

آغاز ماه ربیع الاول مصادف با هجرت پیامبراکرم(ص)
وی با اشاره به آغاز ماه ربیع الاول افزود: این ماه مصادف با آغاز هجرت پیامبر اکرم(ص) از مکه به مدینه و تداعی کننده جانفشانی امیرالمؤمنین(ع) در لیلة ‌المبیت است.

رییس شورای شهر اصفهان با بیان اینکه آیه ۲۰۷ سوره بقره و آیه ۳۰ سوره انفال در شان فداکاری امیرالمومنین در این شب بر پیامبر اکرم(ص) نازل شده است، تصریح کرد: زمانی که حضرت محمد(ص) تصمیم گرفتند به مدینه مهاجرت کنند، قریش احساس خطر کرد و منافع خویش را در معرض تهدید مسلمانان دید، به همین دلیل مشرکان قریش گردهم آمدند و پیشنهادهایی را مطرح کردند که در نهایت این پیشنهاد پذیرفته شد که شبانه بر پیامبر(ص) حمله کنند و او را در بستر، به قتل برسانند و زمان اجرای نقشه، شب اول ربیع الاول مقرر شد.

امینی با اشاره به اینکه پیامبراکرم(ص) از طریق جبرائیل از نقشه شوم مشرکان آگاه شد، خاطرنشان کرد: فداكاري حضرت علي(ع) در آن شب بزرگ و خوابیدن در بستر حضرت محمد(ص)، موجب رهايي وجود شريف آن حضرت(ص) از كين مشركان و هجرت سرنوشت ساز آن حضرت از مكه به مدينه و حيات مجدّد دين مبين اسلام شد.

17 دیماه و صدور فرمان ننگین رضاشاه در خصوص کشف حجاب
وی همچنین به روز ۱۷ دیماه روز فرمان ننگین رضاشاه در جهت کشف حجاب اشاره کرد و اظهار داشت: رضا شاه پس از سفر به ترکیه و دیدن زنان این کشور، اقدام به صدور قانون کشف حجاب نمود به طوری که در دیماه طی جشن فارغ‌التحصیلی دختران بی‌حجاب در دانشسرای مقدماتی رسماً بر کشف حجاب تاکید کرد.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان به روز نوزدهم دیماه مصادف با قیام مردم قم علیه رژیم شاه در سال ۵۶ اشاره کرد و ادامه داد: وقتی رژیم شاه به ساحت مرجعیت و رهبری اهانت کرد، طلاب و علما در مخالفت با این اهانت در شهر قم به پا خاستند.

امینی با تاکید بر برگزاری مراسم های ملی و مذهبی بیان داشت: مراسم های ملی و مذهبی مبین ارزش های انقلاب اسلامی است از این رو باید بیش از سنوات گذشته به آن پرداخته شود.

پدافند غیرعامل در اولویت کاری قرار بگیرد
وی در ادامه سخنان خود با ابراز تاسف از خسارت های وارد شده ناشی از زلزله به مردم شهر بستک هرمزگان گفت: برای کاهش آسیب پذیری در زمان بحران باید پدافند غیرعامل و شناسایی مکان های مستعد آسیب در اولویت کاری مسئولان باشد.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: در طرح های شهری همچون قطارشهری، پل روگذر امام خمینی(ره)، گلوگاههای محلات، بافت های تاریخی و پارکینگ های عمومی وضعیت ایمنی باید بررسی شود تا در زمان بحران با مشکل مواجه نشویم.

جلوگیری از ساخت و سازهای خلاف در حاشیه شهر
امینی بر جلوگیری از ساخت و سازهای خلاف در حاشیه شهر تاکید کرد و اظهار داشت: ساختمانهایی خلاف در حاشیه شهر بدون رعایت شاخصه های فنی احداث می شوند که از استحکام کافی نیز برخوردار نیستند بنابراین لازم است با توجه به تغییر مدیریت پیشگیری از تخلفات شهری، نسبت به ساخت و سازهای خلاف در حاشیه شهر جلوگیری به عمل آید تا این تخلف به حداقل ممکن برسد.

وی همچنین به نارضایتی رانندگان اتوبوس و گلایه مندی تاکسیرانان اشاره کرد و ادامه داد: بدهی معوقه رانندگان اتوبوس باعث نارضایتی این قشر زحمتکش شده بود که در هفته گذشته این بدهی پرداخت گردید بنابراین ضرورت دارد به حقوق، مزایا و شرایط معیشتی رانندگان رسیدگی شود.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تجهیز تاکسی ها به سامانه هوشمند تاکسی تصریح کرد: تجهیز تاکسی ها به این سامانه به نفع مصرف کنندگان و رانندگان است از این رو امیدواریم از طریق شبکه های بانکی حمایت های بیشتری از رانندگان صورت گیرد تا تمامی تاکسی ها به این سیستم مجهز شوند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر