۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۶۷۴۴۴
وزیر ورزش و جوانان در نشست مشترک با رئیس و معاونین سازمان پدافند غیر عامل:
وزیر ورزش و جوانان به برخورداری این وزارتخانه از ۲۸ هزار مکان ورزشی در کشور گفت: این اماکن بطور طبیعی محل تجمع ورزشکاران و تماشاگران هستند که ضرورت ایمنی و امنیت در ورزش را افزایش می دهد که نیاز است با اقدامات پدافند غیرعاملی، آمادگی در جهت حفظ اماکن و ایمنی منابع انسانی را ارتقا دهیم.
به گزارش پایداری ملی به نقل از برنا، کمیته پدافند غیرعامل وزارت ورزش و جوانان با حضور سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور و سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان  و جمعی از معاونان و مدیران این دو سازمان برگزار شد.

سید حمید سجادی در این جلسه، اهمیت این نشست‌ها، بررسی و مطالعات را در ارتقا اقتدار و امنیت کشور مهم دانست و تصریح کرد: از آنجا که ماهیت ورزش، اجتماعی و عمومی است، عرصه ورزش برای حفظ اماکن و سرمایه های انسانی باید دارای برنامه و امادگی لازم باشیم.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر مرور مجدد در HSE تصریح کرد: برای اقتدار و امنیت بیشتر در خصوص حفظ سرمایه ها با بازنگری در خصوص قوانین و دستورالعمل ها، باید شرایط بهتری را برای اقدامات پیشگیرانه ی قوی تر در حوزه ورزش تدوین کنیم.

دکتر سید حمید سجادی یکی از مصادیق ضرورت پدافند غیر عامل در ورزش را برخورداری از مهمانان خارجی دانست و اظهار داشت: از لحظه ورود تا زمان بازگشت مهمانان خارجی در راستای دیپلماسی بین المللی باید اقدامات حساب شده را طراحی کرد .

وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنانش به برخورداری این وزارتخانه از ۲۸ هزار مکان ورزشی در کشور توضیح داد: این اماکن بطور طبیعی محل تجمع ورزشکاران و تماشاگران هستند که ضرورت ایمنی و امنیت در ورزش را افزایش می دهد که نیاز است با اقدامات پیشگیرانه ی ارزشمند، آمادگی در جهت حفظ اماکن و ایمنی منابع انسانی را ارتقا دهیم.

سجادی با اشاره به اهمیت تعاملات ورزشی و پدافند غیر عامل تصریح کرد: وزارت ورزش و جوانان سرفصل های مشترکی را با پدافند غیر عامل احصا کرده است، بطوریکه در یکی از مصادیق آن طراحی اماکن ورزشی با توجه به شرایط اقلیمی به پدافند غیرعامل است.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه،اهمیت ایستگاه ورزش صبحگاهی، عصرگاهی و شامگاهی را با بیان این مهم که ورزش همگانی موجب ارتقا سطح آمادگی جسمانی می شود و فاکتور عکس العمل در انسان را تقویت می کند، اظهار داشت: تقویت فاکتور عکس العمل در انسان، نقش مهمی در امنیت و ایمنی انسان در مواقع ضروری ایفا می‌کند، بطوریکه در مواقع خطر با آمادگی بالا، می‌تواند از مهلکه با عکس العمل سریع و به موقع رهایی یابد.

دکتر سید حمید سجادی، ساماندهی فضای های سبز با رویکرد پدافند غیر عامل در وزارت ورزش ‌‌جوانان را از دیگر فصل های مشترک این وزارتخانه با سازمان پدافند غیر عامل دانست.

وزیر ورزش و جوانان همچنین اهمیت حفظ موجودات دیگر نظیر اسب ها را که در عرصه ورزش، بخشی از فعالیت ها را تشکیل می دهند، موردتاکید قرار داد و اظهار داشت: بالغ بر ۵۴۰ باشگاه سوارکاری داریم که از دو تا سه هکتار به بالا، مساحت دارند و بطور متوسط در هر باشگاه ۱۰۰ تا ۲۰۰ باکس نگهداری اسب وجود دارد که باید با فرایندهای منطقی و علمی ، از آنها حفاظت شود.

در این نشست ژاله فرامرزیان معاون توسعه مدیریت و‌منابع وزارت ورزش و جوانان و شهیدی مدیرکل حراست و دبیر کمیته پدافند غیر عامل این وزارتخانه دقایقی به ارائه گزارش در خصوص عملکرد وزارت ورزش و جوانان در خصوص پدافند غیر عامل پرداختند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر