۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۶۷۳۹۴
امام جمعه بوشهر:
امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه استان بوشهر دارای ظرفیت‌های ملی در همه شهرستان‌ها است گفت: استان استراتژیک بوشهر از قابلیت‌های مهم و فراوانی در عرصه ملی است که تدوین نقشه جامع پدافند غیرعامل برای همه شهرستان‌ها ضروری است.
به گزارش پایداری ملی و به نقل خبرگزاری تسنیم از بوشهر ، آیت‌‌‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح امروز در جمع اعضا شورای پدافند غیرعامل استان بوشهر جایگاه پدافند غیرعامل را در عرصه‌های مختلف مهم دانست و اظهار داشت: پدافند غیرعامل یکی از مهمترین عوامل حفظ و ارتقا سطح مقاومت در قبال حوادث طبیعی و غیرطبیعی است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر حفاظت، کاهش آثار خسارت و تخریب‌ها از مراکز حیاتی و استراتژیک را از اهداف مهم پدافند غیرعامل دانست و بیان کرد: در مقابل تهاجم دشمن، باید پدافند تعریف شود تا مراکز مهم زیستی، استراتژیک و حیاتی از حمله و تهاجم دشمن مصون بماند.

امام جمعه بوشهر استحکام منابع مهم حیاتی مانند مراکز درمانی، مرکز تولید انرژی، خطوط آبرسانی و ذخایر آب شرب را از ضروریات دانست و تصریح کرد: در شرایط کنونی که تهاجم نرم مانند حمله سایبری در سامانه دشمن قرار دارد باید زیرساخت‌های پدافندی در این حوزه مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

وی به حمله سایبری دشمن به مرکز پخش فرآورده‌های نفتی پرداخت و خاطر نشان کرد: هر چند این حمله الکترونیکی و سایبری در مدت کوتاهی در توزیع فرآورده‌های نفتی خلل ایجاد کرد ولی باید در مقابل این تهاجم راهکارهای اصلی ارائه شود.

صفایی بوشهری با قدردانی از تلاش دست‌اندرکاران در مقابله با تهاجم سایبری دشمن افزود: این تهاجم سایبری با مدیریت رئیس جمهور، وزیر نفت و صدا و سیما، مشکل توزیع فرآورده‌های نفتی را در کوتاه‌ترین زمان برطرف کرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه این آخرین حمله سایبری دشمنان نیست تأکید کرد: در عرصه این حملات نقش پدافند غیرعامل برای سرعت عمل در کاهش مشکلات بسیار مهم است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر از مناطق راهبردی و استراتژیک کشور است خاطر نشان کرد: استان بوشهر در عرصه اقتصاد و تولید ناخالص ملی به‌عنوان سومین استان کشور است و این درحالی است که در تولید سرانه ملی نخستین استان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به وجود طولانی‌ترین مرز دریایی با خلیج‌فارس و 707 کیلومتر پسکرانه ساحلی در استان بوشهر تصریح کرد: استان بوشهر در کنار مهمترین آبراهه بین‌المللی قرار دارد و در این راستا بیشتر حوزه انرژی ایران در زمینه نفت، گاز و محصولات پتروشیمی در استان بوشهر قرار دارد و تنها نیروگاه هسته‌ای ایران در این استان راه‌اندازی شده است.

صفایی بوشهری جایگاه این استان در عرصه ارتباطات بین‌المللی، امنیتی، شیلات، نخیلات، تجارت دریایی را بسیار مهم دانست و گفت: با این مهم ظرفیت نقش پدافند غیرعامل در استان بوشهر بسیار مهم و حیاتی است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به جایگاه استان استراتژیک بوشهر با قابلیت‌های مهم و فراوان در عرصه ملی تأکید کرد: تدوین نقشه جامع پدافند غیرعامل برای همه شهرستان‌های استان بوشهر ضروری است.

امام جمعه بوشهر استقرار پدافند غیرعامل در صنایع و تأسیسات عسلویه، کنگان، خارگ، بوشهر، خطوط آبرسانی و بنادر استان را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: باید راه‌ها و مسیرهای متعدد زمینی، خطوط دریایی و خط ریلی در راستای پدافند غیرعامل در استان بوشهر تعریف و عملیاتی شود.

وی با اشاره به انتقال بیش از 91 درصد آب شرب استان بوشهر از طریق خطوط طولانی از دیگر استان‌ها به شبکه آبرسانی شهرها و روستاهای استان بوشهر تأکید کرد: برای تولید آب شرب استفاده از ظرفیت شیرین‌سازی آب از طریق نیروگاه‌های اتمی در حال ساخت باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

صفایی بوشهری باتأکید بر تسریع در اجرا خط ریلی بوشهر تصریح کرد: خط ریلی نقش مهم تاثیرگذاری در پدافند غیرعامل در جابجایی مسافر در زمان بحرانی دارد که باید در ساخت راه‌آهن بوشهر تسریع شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با قدردانی از دست‌اندرکاران در تقویت زیرساخت‌های پدافند غیرعامل استان افزود: پدافند غیرعامل در استان بوشهر نسبت به سال‌های گذشته تقویت شده ولی تا رسیدن به وضعیت آرمانی فاصله زیاد است.

سند جامع پدافند غیرعامل استان بوشهر به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد

مدیرکل پدافند غیرعامل استان بوشهر نیز با گرامیداشت هفته نکوداشت پدافند غیرعامل و بسیج دانش‌آموزی اظهار داشت: سند جامع پدافند غیرعامل استان بوشهر مطالعه تدوین و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.

حمزه اعتماد با بیان اینکه سند یاد شده شامل موارد گوناگون در زمینه پیشگیری از آسیب در مواقع بحرانی است تصریح کرد: سند جامع پدافند غیرعامل نیروگاه اتمی بوشهر در دست مطالعه است و در این راستا سند جامع پدافند غیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی عسلویه و پارس جنوبی آماده شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر