۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۶۷۲۰۳
دانشمندان با مروری بر ۵۰ مطالعه که از سال ۲۰۰۳ صورت گرفته هشدار می‌دهند، ۴۶ اثر مضر در ارتباط با استفاده از رسانه‌های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر و اینستاگرام وجود دارد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از فارس ، دانشمندان استرالیایی با مروری بر ۵۰ مطالعه که از سال ۲۰۰۳ صورت گرفته هشدار می‌دهند،  ۴۶ اثر مضر در ارتباط با استفاده از رسانه‌های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر و اینستاگرام وجود دارد.

۴۶ اثر مضر رسانه‌های اجتماعی شامل اضطراب، احساس گناه و تحریک به خودکشی است؛ به گفته کارشناسان، اکثر تحقیقات بر مزایای شبکه‌های اجتماعی متمرکز شده و این بدان معناست که آثار منفی شبکه‌هایی مانند فیس بوک و توییتر نادیده گرفته می‌شود.

دانشگاهیان دانشگاه فناوری سیدنی اثرات مضر را در ارتباط با استفاده از  فیس بوک، توییتر و اینستاگرام گزارش کرده و در مقاله‌ای جدید نشان می‌دهند که اضطراب، افسردگی، آزار و اذیت، تحریک به خودکشی، بحث در فضای مجازی، بزهکاری، حسادت، اطلاعات بیش از حد و عدم ایمنی آنلاین وجود دارد.

به طور کلی، به گفته  کارشناسان، مسائل مربوط به رسانه‌های اجتماعی از مشکلات سلامت جسمی و روانی گرفته تا تأثیرات منفی بر عملکرد شغلی و تحصیلی و همچنین مسائل امنیتی و خصوصی است. تا کنون، تحقیقات روی شبکه‌های اجتماعی بر «مزایا و پتانسیل آنها» متمرکز بوده است.

برای انجام این مطالعه، تیم تحقیقاتی بیش از ۵۰ مقاله تحقیقاتی منتشر شده بین سال ۲۰۰۳ ، زمانی که رسانه های اجتماعی هنوز در مراحل ابتدایی خود بودند تا ۲۰۱۸ را مرور کردند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر