۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۱
کد خبر: ۶۷۱۷۳
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در نشست ستاد نکوداشت پدافندغیرعامل:
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در آستانه هفته پدافندغیرعامل از ده هزار شهید استان مازندرانی و دوهزار شهید دانش‌آموز و فرهنگی، شهدای مدافع حرم و مدافعین سلامت یاد کرد و گفت: اجرای دقیق پدافندغیرعامل درحقیقت صیانت از میراثی است که شهیدان و ایثارگران برای حفظ و پاسداری از آن جان خود را از دست دادند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ «علیرضا سعدی‌پور» در جلسه ستاد نکوداشت پدافند غیرعامل آموزش و پرورش استان که ظهر امروز برگزار شد، افزود: روز امامت و آغاز ولایت امام عصر عج را به همه همکاران، دانش‌آموزان و اولیای محترم تبریک می‌گویم و آرزو دارم همه ما در سایه حمایت آن امام حاضر در تربیت جوانان و نوجوانان‌ موفق باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه پدافندغیرعامل درحقیقت دفاع پیشگیرانه در برابر اقدامات دشمن و پیشگیری غیر نظامی است، خاطرنشان کرد: مفهوم پدافندغیرعامل در مدارس باید به دانش‌آموزان آموزش داده شود تا فرزندان عزیز ما با اجرای دقیق اصول پدافند غیرعامل را در زندگی و خانواده دنبال کنند.

سعدی پور خواستار انجام مسابقات فرهنگی و تربیتی در مدارس طی هفته پدافندغیرعامل با همین موضوع شد تا بیش از گذشته همکاران و دانش‌آموزان با این مفهوم بیش از گذشته آشنا شوند و درهمین زمینه گفت: پدافندغیرعامل یک ضرورت است به ویژه اینکه حدود ۵ هزار مدرسه ما محل حضور روزانه دانش‌آموزان و معلمان عزیز است.

وی تأکید کرد: نقش مدیران مدارس در اجرای مستمر پدافندغیرعامل برجسته شود چون اجرای این طرح به همه سال مربوط است و اختصاص به مقطعی خاص ندارد. همچنین کمک گرفتن از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان و رسانه‌ها و بسیج در دستور کار باشد به‌ویژه این‌که هفته بسیج  با هفته پدافندغیرعامل هماهنگی دارد. 

شایان ذکر است؛ در پایان این مراسم از "پوستر مسابقات فرهنگی هنری با موضوع پدافندغیرعامل" کار حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی و همچنین از کتاب " بررسی عوامل پیشگیری از سرقت در مدارس با رویکرد پدافندغیرعامل"  ‌که  در حراست آموزش و پرورش مازندران طراحی و  تدوین گردید نیز رونمایی شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر