۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۶۷۰۳۱
وزیر راه و شهرسازی از ساخت ۴ میلیون مسکن در ۴ سال خبر داد و گفت: ساخت شهرهای جدید در نوار ساحلی استان‌ها از چابهار تا شمال کشور در برنامه وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از تسنیم، رستم قاسمی ظهر امروز در جریان بازدید از طرح‌های عمرانی در شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر با بیان اینکه بزرگراه عسلویه و کنگان یکی از محورهای مواصلاتی در کریدور جنوب کشور است اظهار داشت: این محور در نقش اقتصاد دریا حائز اهمیت است که تکمیل این بزرگراه یکی از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است.

وی با بیان اینکه 390 کیلومتر بزرگراه کریدور جنوب کشور در استان بوشهر قرار دارد گفت: 270 کیلومتر این بزرگراه به اتمام رسیده و مابقی بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با برنامه‌ریزی صورت گرفته به‌زودی این محور تکمیل و افتتاح می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ساخت زیر گذر در محور کنگان در کریدور یاد شده خاطر نشان کرد: توسعه بندر کنگان از دیگر پروژه‌ها است که توسط سازمان بنادر و دریانوردی در حال اجرا است.

قاسمی پیشرفت پروژه بندر کنگان را مطلوب دانست و بیان کرد: طرح توسعه بندر کنگان حدود یکسال پیش اجرایی شد و اکنون روند پیشرفت خوبی دارد و هیچ محدودیت اعتباری در اجرا آن وجود ندارد که قرار شد اجرا این پروژه تسریع یابد و بر اساس برنامه زمان‌بندی افتتاح شود.

وی از ساخت 4 میلیون در 4 سال خبر داد و تصریح کرد: ساخت 4 میلیون مسکن در 4 سال کار بسیار بزرگی است که برای رسیدن به این برنامه باید ساخت 2 میلیون واحد آن آغاز شود تا به زمان‌بندی ساخت 4 میلیون مسکن برسیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه برای ساخت واحدهای مسکونی در استان بوشهر هیچ محدودیتی نیست گفت: متقاضیان باید در سامانه طراحی شده و به‌زودی راه‌اندازی می‌شود ثبت‌نام کنند.

قاسمی با اشاره به اینکه برای دهک‌های پایین جامعه در ساخت مسکن، زمین‌های دولتی پیش‌بینی شده و رایگان تأمین می‌شود خاطر نشان کرد: تسهیلات بانکی لازم در تولید مسکن بر اساس مصوبه مجلس پیش‌بینی شده و در این راستا دولت خدمات مجانی در اختیار دهک‌های پایین جامعه که جز تعهدات است قرار می‌دهد.

وی نهضت جدید ساخت مسکن را متقاضی محور دانست و تأکید کرد: در مکان‌هایی مسکن ساخته می‌شود که متقاضی وجود داشته باشد.

وزیر راه و شهرسازی بخشی از 4 میلیون مسکن یاد شده را روستایی دانست و تصریح کرد: در این راستا برای ساخت مسکن روستایی تسهیلات خوبی دیده شده که متقاضیان مسکن در شهرها و روستاها باید در سامانه جدید ثبت‌نام کنند تا بر اساس برنامه‌ریزی واحدهای مسکونی برای آنان ساخته شود.

قاسمی اقتصاد دریا و دریا محوری را یکی از ظرفیت‌های مهم در استان‌های ساحلی دانست و تصریح کرد: یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم توسعه اقتصاد دریا محور در استان‌ها و شهرهای ساحلی است.

وی باتأکید بر تقویت اقتصاد دریا افزود: از چابهار تا شمال کشور ، تعدادی شهر در سواحل پیش‌بینی شده که ساخته و جمعیت قابل توجهی در آنها مستقر می‌شود که تقویت رونق اقتصادی در شهرها اجرا طرح‌های اشتغال‌زایی، ایجاد صنایع مختلف و توسعه سرمایه‌گذاری مورد توجه است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر