۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۶۶۸۰۹
پیام سردار جلالی به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس
رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور با صدور پیامی، آغاز هفته دفاع مقدس را تبریک گفت.
به گزارش پایداری ملی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پدافند غیرعامل کشور، متن کامل پیام سردار دکتر غلامرضا جلالی به شرح زیر است:

بدون شک یکی از بزرگترین دستاوردهای دفاع مقدس، نمایش قدرت مردمی و اراده ملی بود. چرا که اداره جنگ تحمیلی 8 ساله که با هدف نابودی نهال نوپای انقلاب به راه افتاده بود، جز از مسیر پیوند امام و امت میسر نبود.

آیا نیروی محرکی غیر از عشق به مردم و میهن اسلامی می‌‎توانست جنگ را به نفع رزمندگان اسلام در برابر دشمن تا بن دندان مسلح مغلوبه کند؟

اقتدار امروز ایران از چشمه دفاع مقدس جوشید

بدون شک اقتدار امروز ایران اسلامی که امتداد آن را در راهبرد «ایران قوی» می‌توان جستجو کرد از چشمه دفاع مقدس جوشید و تبدیل به رود خروشانی شد که ایران و ایرانی را در چشم جهانیان متمایز و ممتاز کرده است.
و اما تهدید جنگ هشت ساله برای انقلاب اسلامی تبدیل به فرصتی برای ظهور نسل جدید و آینده‌ساز شد که به مدد آن، ایران به قله‌های افتخار آفرینی و اقتدار رسید.
تهدید جنگ هشت ساله فرصتی ساخت برای تحقق عینی این آرمان که "ایرانی مسلمان می‌تواند".

خلق فرصت‌ها از دل تهدیدات جنگ هشت ساله

تهدید جنگ هشت ساله بود که فرصتی ساخت برای تبدیل شدن ایران به الگویی برای ملت‌های آزاده جهان و فریاد این شعار که می‌توان به دور از یوغ استکبار، رشد کرد، بالید و در لبه‌های علم و فناوری جهانی حرکت کرد.

فرصت‌های جنگ هشت ساله گنجینه‌ای است که تا سالیان سال می‌توان از سرمایه‌های آن برای رشد و توسعه بهره برد. 

هفته دفاع مقدس فرصتی است برای بازخوانی قصه دفاعی مقدس به ویژه برای نسل جوان تا بدانند که ملت ایران چه بود، از کجا آغاز کرد، چگونه گردنه‌های خطرناک توطئه ها را پشت سرگذاشت و از کوران مشکلات گذشت و از یک رژیم وابسته و تحت سلطه به یکی از قطب‌های تاثیرگذار در معادلات جهانی تبدیل شود که بدون در نظر گرفتن رأی آن، هیچ اقدام راهبردی در منطقه به سرانجام نخواهد رسید.

با اتکا به تجربه هشت سال دفاع مقدس است که انقلاب اسلامی ایران نه در مرزهای جغرافیایی که وسعتی به بزرگی جبهه مقاومت در جهان یافته است. 

تجربه دفاع مقدس و تاب‌آوری ملتی که دنیا را متحیر کرد

بدون شک اگر نبود تجربه آن سالهای سخت، ارتقای فرهنگ مقاومت، صبوری و تاب‌آوری جامعه، عبور از سال‌های سخت تحریم‌های ظالمانه و فشارهای همه جانبه برای ملت ایران غیرممکن می‌نمود. تاب‌آوری که دنیا را به حیرت واداشت و سبب شد تا معماران تحریم، خود به فروریختن سد عظیمی که از فشار و تحریم در برابر ملت ایران ساخته بودند اعتراف کنند.

«قدرت ملی» و «توان بازدارندگی» رهاورد دوران دفاع مقدس

اکنون که گرد و غبار فروریختن دیوار تحریم در حال فرونشستن است، ملت پرافتخار ایران، به امید آینده‌ای روشن‌تر از همیشه با تکیه بر تجارب بیش از 4 دهه تلاش و مجاهدت که رهاورد آن «قدرت ملی» و «توان بازدارندگی» ایران اسلامی است می‌رود تا فصل تازه‌ای در ادبیات اقتدار جهانی بیافریند و نام ایران اسلامی با رهبری فرماندهی معظم کل قوا امام خامنه‌ای عزیز (مدظله‌العالی)، به عنوان قهرمان مقاومت در برابر ظلم و جور به همه جهانیان معرفی شود.

یاد و خاطره امام شهدا (ره) و همه شهدا و مدافعان وطن و حرم، به ویژه سرداران شهید و عالی قدر سلیمانی، حجازی و فخری زاده را گرامی می‎‌داریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر