۰۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۶۶۵۵
در دیدار سردار جلالی و نعمت زاده مطرح شد:
دیدار رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور و وزیر صنعت ، معدن و تجارت، با موضوع ؛هماهنگ سازی سیاست ها و راهبردهای آتی و پیشبرد اهداف و برنامه های مشترک بین سازمان پدافند غیر عامل و وزات صنعت ، معدن و تجارت .
در جلسه ای که با حضور نعمت زاده وزیر صنعت ، معدن و تجارت و سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور و تنی چند از مسئولین دو دستگاه اجرایی در محل این وزارتخانه تشکیل گردید،مقررشد هماهنگی لازم در راستای سیاست ها و راهبردهای آتی و پیشبرد اهداف و برنامه های مشترک بین سازمان پدافند غیر عامل ووزات صنعت ، معدن و تجارت انجام پذیرد.

در این جلسه رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور با اشاره به نقش و اهمیت وزارت صنعت ،معدن و تجارت به عنوان یکی از اصلی ترین زیر ساخت های کشور در حوزه اقتصاد که با تهدیدات متصور و بروز هر نوع اختلال در عملکرد آن ، آسیب های فراوانی متوجه آن خواهد بود ، بر لزوم افزایش ضریب امنیت و ایمنی و بکارگیری تمهیدات لازم برای پایداری هر چه بیشتر در هر شرایطی ، بویژه شرایط تهدید و بحران تاکید نمود.


وی با اشاراتی به نظرات موکد و منویات فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای در این خصوص ، تغییر ماهیت تهدید را در زمان حاضر تشریح کرد و افزود، امروزه تهدیدات از نوع سخت به تهدیدات نوین چون سایبری ، تروریستی ، زیستی ... و عملیات روانی مبدل شده و تلاش دشمن به سمت ایجاد بحران در حوزه کالاهای ضروری مردم و اقدام به انجام عملیات تروریستی و یا خرابکاری صنعتی سوق پیدا نموده است.


جلالی پیش بینی ساز و کار مناسب با هدف تامین ، تولید ،ذخیره سازی و توزیع مطمئن کالاهای اساسی و راهبردی مردم، خاص زمان جنگ و بحران را از ضروریات دانست.


رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور اضافه کرد به رغم وجود استاندارد ها و سامانه های ایمنی در شرایط عادی ، باید در خصوص صنایع پر خطر و همجواری آنها با مرکز جمعیتی و مجتمع های زیستی بخصوص با رویکرد دخالت های انسانی و سایبری نیز فکر اساسی انجام پذیرد.


در ادامه وزیر صنعت ،معدن و تجارت ضمن اظهار رضایت از وضعیت کالای اساسی در کشور و مطلوب دانستن آن با اظهار تشکر و استقبال از مباحث عنوان شده از سوی رئیس سازمان،آمادگی وزارتخانه را در جهت انجام هر چه بهتر برنامه های پدافند غیر عامل خواستار و اعلام نمود؛این وزارتخانه آمادگی خود را در جهت همکاری با اهداف سازمان اعلام می دارد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر