۰۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۶۶۴۴
مدیرکل مدیریت بحران اردبیل:
مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: هنوز منشأ گاز مسموم‌کننده متصاعد شده در دو روستای حیق، احمد‌آباد مشگین‌شهر در دو روز گذشته که بر اثر استنشاق آن برخی از اهالی دچار مسمومیت شده‌اند، مشخص نیست.

علی اسلامی امروز در اردبیل اظهار داشت: اکیپ‌ها و گروه‌های مختلفی از دانشگاه علوم پزشکی، محیط زیست و حتی گروه کارشناسی مواد خطرناک آتش‌نشانی در این منطقه حاضر هستند و تلاش می‌کنند تا منشأ آلودگی‌هایی که منجر به مسمومیت اهالی دو روستای مشگین‌شهر شده است پیدا کنند که نتایج و اطلاعات دقیق بعد از نهایی شدن در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: در بررسی‌های اولیه ما به یک آتش‌سوزی در یک کیلومتری این روستا و احتمال متصاعد شدن گاز آن مشکوک شدیم که کارشناسان در‌صدد دستیابی به صحت و سقم آن هستند که امیدواریم در این زمینه هر چه زودتر علل و عوامل مسمومیت مشخص شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل یادآور شد: مرگ ناشی از این مسمومیت صحت ندارد و اکثر افراد مسموم شده در دو روستای حیق و احمد‌آباد از بیمارستان مرخص شده‌اند و آلودگی نیز از مناطق رفع شده است و مشکلی را در این زمینه شاهد نیستیم.

اسلامی افزود: آرامش در روستا حاکم شده و ما از رسانه‌ها انتظار داریم با دامن نزدن به برخی از شایعات سعی کنند امنیت خاطر روانی مردم را فراهم کنند.

وی خاطرنشان کرد: گروه‌های زمین‌شناسی از استان‌های همجوار اعلام آمادگی کرده‌اند که با حضور در منطقه مطالعات خود را انجام دهند که هنوز با حضور آنها موافقت نشده است.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر