۳۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۶۶۰۲
ارتش آمريكا در تلاش است بطور ناشناس، رسانه‌های اجتماعی و اطلاعات منبع باز بيش از 40 کشور جهان( به 66 زبان زنده دنيا) را اسكن و از آنها جاسوسي كند.
هدف آمريكا تجزیه و تحلیل داده‌های جمع‌آوري شده براي استفاده در روندهاي سیاسی، نظامی، اقتصادی و حوزه‌هاي دیگر اعلام شده است. در مرحله اول آنها قصد دارند اين كار را از طريق گوشی‌های هوشمند انجام دهند. 

سازمان‌های اطلاعاتی، مانند کسب و کار و كمپپن‌هاي سیاسی،به ارزش رسانه‌های اجتماعی در روندهاي موجود،برآورد احساسات عمومی و نوع قیام‌های مردمی در حال ظهور که در طول بهار عرب صورت گرفت ،كاملا واقف‌اند.

وزارت امنیت داخلی و سازمان پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی (نظامي) به دنبال استفاده از تجزیه و تحلیل رسانه‌های اجتماعی در حوزه تروریسم (ادعاهاي جعلي) و یا در مواقع اضطراری است.

INSCOM يا فرماندهي اطلاعات و امنيت ارتش به دنبال ابزاری است که بتواند تجزیه و تحلیل‌هاي لازم را بر روی داده‌ها جمع‌آوري شده از یک لیست 40 کشوري انجام دهد و در ده تم تحلیلی از جمله "سیاسی، نظامی، اقتصادی، اجتماعی، زیرساخت‌ها و سیستم‌های اطلاعاتی کشورهای خارجی،" و همچنین تجزیه و تحلیل احساسات و تجزیه و تحلیل‌هاي پيشگويانه‌ وارد شود. این سرویس از طریق گوشی‌های هوشمند و یا تبلت ها، در دسترس اين واحد ارتش قرار خواهد گرفت.

علاوه بر پشتیبانی از ترجمه اولیه به 66 زبان،باید ترجمه مترادف برای زبان‌هاي پشتو ، عربی و اردو را هم پشتيباني كند.

زبان‌هايي كه فرماندهي اطلاعات و امنيت ارتش مدنظر دارد عبارتند از: آفریکايي، آلبانیایی، عربی، ارمنی، آذربایجانی، باسک، بلاروس، بنگالی، بلغاری، کاتالان، چینی، کرواتی، چک، دانمارکی، هلندی، انگلیسی، اسپرانتو، استونیایی، فیلیپینی، فنلاندی، فرانسوی، گالیسی ، گرجستان، آلمان، یونان، گجراتی، هائیتی کریول، عبری، هندی، ژاپنی مجارستانی، ایسلندی، اندونزی، ایرلندی، ایتالیایی، کانادا، خمر، کره‌ای، لائوس، لاتین، لتونیایی، لیتوانیایی، مقدونی، مالزیایی، مالتی، نروژی، فارسی، لهستانی، پرتغالی، رومانیایی، روسی، صربی، اسلواکی، اسلوونیایی، اسپانیایی، سواحیلی، سوئدی، تامیلی، تلوگو، تایلندی، ترکی، اوکراینی، اردو، ویتنامی، ویلز، ییدیش.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر