۲۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۶۵۹۱
معاون امور عمرانی استاندار اردبیل:
معاون امورعمرانی استاندار اردبیل، گفت: دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل با هماهنگی می‌توانند به راحتی مجوز پدافند غیرعامل را تهیه کنند.
"میرکمال میرجعفریان"، امروز ظهردر جلسه کارگروه عمرانی و تأسیسات شورای پدافند غیرعامل استان، تصریح کرد: بحث پدافند غیرعامل به مجموعه اقداماتی اطلاق می‌شود که بکارگیری معقول‌ترین روش درکاهش خسارات مالی، تجهیزات و تأسیسات حیاتی و تلفات انسانی را به دنبال دارد.

وی افزود: موضوع طرح پدافند غیرعامل نیاز واقعی برنامه‌های فرا دستی است که اگراین طرح بدرستی آماده نشود دستگاه‌ها نمی‌تواند بدون این طرح اقداماتی دررابطه با پدافند غیرعامل انجام دهند.

او ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی استان با هماهنگی می‌توانند به راحتی مجوزپدافند غیر عامل را تهیه کنند تا دررابطه با اجرای طرح جامع پدافند غیرعامل با مشکل مواجه نشوند.

میرجعفریان افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی برای مدیران و کارشناسان مرتبط دستگاه‌های اجرایی و نیز اعضای نظام مهندسی استان برای نهادینه شدن و فرهنگ سازی در خصوص رعایت الزامات پدافند غیرعامل ضروری است.

میرجعفریان خواستار توجه کارفرماها ومشاوره‌های ساختمانها ومجتمع‌های بزرگ مسکونی دررابطه با این موضوع شد و افزود: اردستگاه‌های اجرایی استان می‌خواهیم تا طرح جامع و پخته‌ای را آماده کنند.

درادامه این جلسه مظفر تالیشی، رییس اداره بحران و پدافند غیرعامل اداره راه و شهرسازی استان اردبیل نیز مواردی را در رابطه با اقدامات انجام یافته در رابطه با پدافند غیرعامل ارائه کرد و افزود: احداث کنارگذر برخی از تونلهای موجود درمحور اردبیل - سرچم، طبقه‌بندی مراکز و تأسیسات مهم در حوزه راه وشهرسازی، طراحی و اجرای همه پروژه‌های اداره کل راه وشهرسازی مظابق با آیین نامه‌ها و استانداردهای ذی‌ربط، احداث کنار گذرتونل حیران، احداث سازه حفاظتی بر روی خط لوله نفت درمحور سه راهی صحرا به رضی و بازسازی بافتهای فرسوده و قدیمی درسطح استان از جمله این اقدامات است.

وی به طرحها و برنامه‌های پیش‌بینی شده سالجاری نیز اشاره کرد و افزود: اصلاح شیب‌های شیروانی و ترانشه‌ها درمحورهای اصلی و فرعی، تجهیز نقاط حساس راه‌ها وساختمانهای ادارای وعمومی درسطح استان به دوربینهای مدار بسته، پراکنده‌سازی، اختفاء، فریب دشمن درطرح‌های جدید‌الاحداث بخش راه وشهرسازی، برنامه‌ریزی درجهت آموزش عمومی وتخصصی مدیران، پرسنل در امور پدافند غیرعامل و بازسازی بافتهای قدیمی و فرسوده درسطح استان ازجمله این برنامه‌هاست.

وی در رابطه با پدافند غیرعامل، تصریح کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام پدافند غیرعامل را مجموعه اقدامات و تدابیری تعریف می‌کند که بکارگیری آنها باعث کاهش آسیب‌پذیری، افزایش پایداری ملی، تولید بازدارندگی، تسهیل مدیریت بحران و تداوم خدمات ضروری کشور دربرابرتهدیدات و خطرات نظامی دشمن است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر