۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۰
کد خبر: ۶۵۸۳۵
سلسله اتفاقات منطقه در چهار سال اخیر از جمله شکست فشار حداکثری دولت آمریکا در زمان ترامپ و رویکرد برخی کشورهای عربی برای ارتباط با ایران نشان داده که قدرت منطقه‌ای ایران است نه رژیم صهیونیستی.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، شبکه لبنانی المیادین گزارش کرد، کشورهای منطقه امروز دریافته‌اند که قدرت منطقه‌ای ایران است نه رژیم صهیونیستی.

این شبکه با اشاره به مطلب وبسایت «اسرائیل دیفنس» در این خصوص اشاره و گزارش کرد، در خاورمیانه این تصور وجود دارد که رژیم صهیونیستی ببر کاغذی است. شکست دولت آمریکا در فشار بر ایران و متوقف نشدن برنامه هسته‌ای سپس تغییر دولت سبب شده است کشورهای منطقه دریابند که قدرت منطقه‌ای ایران است نه رژیم صهیونیستی. 

این شبکه لبنانی گزارش کرد، قرار است ریاض برای مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید ایران نماینده‌ خود را به تهران بفرستد چرا که نهایتاً دریافته جنگی که با سلاح‌های پیشرفته غربی علیه یمن راه انداخته با فشرده شدن یک دگمه در تهران، صنعت نفت دنیا در خطر قرار می‌دهد و در مقابل سامانه‌های آمریکایی پاتریوت هم نمی‌تواند کمکش کند. 

در ادامه این گزارش آمده، رسانه‌های اسرائیلی از تحرکات مصر و عربستان برای نزدیک شدن به ایران از طریق عراق و آفریقا و مسیرهای دریایی و مشخصا کانال سوئز و تنگه باب‌المندب هستند. در عرصه بین‌المللی هم چین هنوز مجدانه دنبال روابط گرم با ایران است و به‌رغم تحریم‌های آمریکا، چین به خرید نفت ایران ادامه می‌دهد.  

المیادین افزود، طبق این گزارش، آمریکا در زمان ترامپ که سقف توقعات را از خود در قبال ایران بالا برده، بازیگر دیگری است که امیدها را ناامید کرده. چرا که بعد از اتمام دوره ریاست ترامپ، ایران قوی‌تر و با برنامه نظامی و اورانیوم غنی‌شده بیشتر، از فشارهای حداکثری خارج شد... سیاست فشار حداکثری تا حد زیادی به اقتصاد ایران ضربه زده اما ایرانی‌ها هم توانستند قدرت زیادی در ایستادگی از خود نشان بدهند. از طرفی دیگر چهار سال ترامپ تمام شد بدون اینکه آمریکا با ایران به تقابل نظامی برسد و این امر این انگاره را تقویت کرد که آمریکا از تقابل نظامی با ایران می‌ترسد بخصوص بعد از شکست‌هایش در افغانستان و عراق.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر