۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۶۵۸۲۶
همایش ملی آفند رسانه‌ای با همکاری مشترک دبیرخانۀ پدافند رسانه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی دماوند و اندیشکدۀ راهبردی رسانه‌ها و فضای مجازی برگزار می‌شود.
به گزارش پایداری ملی به نقل از روابط عمومی انجمن علمی مدیریت رسانه و ارتباطات، همایش ملی آفند رسانه‌ای با همکاری مشترک دبیرخانۀ پدافند رسانه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی دماوند و اندیشکدۀ راهبردی رسانه‌ها و فضای مجازی در روزهای 5 و 6 مرداد 1400 برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی اندیشکدۀ راهبردی رسانه‌ها و فضای مجازی با اعلام این خبر افزود: همزمان با برگزاری این رویداد، بیست و ششمین دوره از سلسله نشست‌های رسانه و اقتصاد نیز با محوریت مقابله با رسانه‌های مهاجم برپا خواهد شد.

سیده مهناز حسینی گفت: در 6 نشست اخیر به دلیل ضرورت‌های جامعه، منحصراً روی موضوع دکترین پدافند رسانه‌ای تمرکز کردیم و ابعاد مختلف آن بویژه نظام جامع پدافند رسانه‌ای، ملی‌سازی فضای مجازی، جنگ‌های رسانه‌ای و تغییر رفتار مخاطبان، بازدارندگی و حکمرانی رسانه‌ای را مورد بحث و بررسی کارشناسی قرار دادیم.

وی افزود: به دلیل کاربردی بودن تحقیقات ارایه شده در برنامه‌های اندیشکده، خروجی‌های علمی آن مورد استقبال کارشناسان و سازمان‌های رسانه‌ای قرار گرفته و به مرجع تحقیقات کشوری تبدیل شده است.

حسینی در ادامه به تبیین محورهای همایش ملی آفند رسانه‌ای پرداخت و گفت: پژوهشگران همکار در این رویداد، پژوهش‌های خود را در 3 محور: «اصول و کلیات»، «روش‌ها و تاکتیک‌ها» و «مصادیق و تجربیات» آماده کرده اند و جدیدترین تجربیات بین‌المللی را به بوتۀ نقد و بررسی می‌گذارند.

وی با اشاره به اینکه در مرحلۀ اول بررسی آثار، تاکنون 32 عنوان مقاله از فرایند داوری پذیرش گرفته‌اند، گفت: برای حصول اطمینان از کیفیت مقالات پذیرفته شده، مشاوره‌های علمی مورد نیاز به نویسندگان مقالات ارایه شده است. از این رو آثار منتخب مرحلۀ دوم داوری در پانل‌های تخصصی ارایه می‌شود و در نهایت در کتابچۀ مقالات همایش درج خواهد شد.

دبیر اجرایی اندیشکدۀ راهبردی رسانه‌ها و فضای مجازی ضمن تشکر از معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی دماوند خاطرنشان کرد: سازمان‌های بسیج اساتید استان تهران، سازمان پدافند غیرعامل کشور، اندیشگاه سیاست پژوهی و راهبردنگاری، پایگاه علمی سیویلیکا، باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان کشور و انجمن علمی مدیریت رسانه و ارتباطات دماوند با حمایت معنوی از این رویداد در فرایندهای علمی آن مشارکت دارند.

حسینی افزود: دبیرخانۀ مرکزی پدافند رسانه‌ای از ابتدای راه‌اندازی نشست‌ها در سال 1395 همواره با تکیه بر ظرفیت اساتید و پژوهشگران جوان بویژه دانشجویان دوره‌های تحصیلات تکمیلی کشور توانسته است با جهت‌دهی تحقیقات کاربردی داخلی، بیش از 25 نشست تخصصی، 5 کرسی آزاداندیشی، بیش از 200 پایان‌نامه و رساله، انتشار 4 عنوان کتاب، راه‌اندازی وب‌سایت تخصصی و نظایر آن؛ اقدامات مثبتی را در این زمینه به انجام برساند.

جهت اطلاع از جدول زمانی پانل های علمی همایش ملی آفند رسانه ای به آدرس http://b2n.ir/z88386 مراجعه نمایید:



برگزاری همایش ملی آفند رسانه‌ای
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر