۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۶۵۵۹
نگرانی از هکرهای اینترنتی به بازارهای سهام جهان هم سرایت کرده و تعدادی از این بازارها در قاره‌های مختلف قصد دارند با همکاری یکدیگر امنیت سایبری خود را ارتقا ببخشند.
به نقل از بیزینس تایمز، فدراسیون جهانی بازارهای سهام موسوم به WFE که متشکل از نمایندگان 57 بازار سهام در سطح جهان است، کمیته‌ای بین المللی به منظور افزایش همکاری ها در حوزه امنیت سایبری تاسیس کرده تا از بازارهای سرمایه در سراسر جهان حفاظت بهتری به عمل آید.

کمیته ای که به همین منظور تشکیل شده، گروه کاری امنیت سایبر نام دارد و قرار است مدیران امنیتی بازارهای بزرگ سهام جهان در آن حضور یافته و در مورد افزایش امنیت سایبری به بحث و تبادل نظر بپردازند. تبادل اطلاعات در مورد حملات سایبری و تلاش برای ارتقای استانداردها و فناوری های مرتبط نیز در دستور کار این گروه قرار دارد.

اعضای موسس این گروه عبارتند از بازارهای سهام NASDAQ، نیویورک، تورنتو، آلمان، عربستان سعودی، سنگاپور و برزیل. بررسی ها حاکیست که در 12 ماه اخیر حداقل نیمی از شبکه‌های رایانه ای متعلق به بازارهای سهام در سراسر جهان مورد حملات هکری و ویروسی قرار گرفته اند و لذا تاسیس چنین گروهی از ضرورت فراوانی برخوردار بوده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر