۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۶۵۲۵۲
با حضور معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور انجام شد
طرح مطالعات جامع پدافند غیرعامل استان سمنان در مراسمی با حضور معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور رونمایی شد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، سردار رسول رحیمی معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور در سفر یک روزه به استان سمنان در دیدار با آیت الله سیدمحمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان ضمن ارائه گزارشی از مطالعات پدافندغیرعامل استان سمنان، به تشریح جزئیات این طرح پرداخت.

در ادامه آیت الله شاهچراغی، پدافند غیرعامل را کلید جلوگیری از آسیب پذیری در زیرساخت‌های حیاتی دانست و بر اهمیت توجه به آن تاکید کرد.

در این دیدار دو طرف بر لزوم اجرا و رعایت الزامات پدافند غیرعامل در دستگاه‌های اجرایی استان تاکید کردند.

رونمایی از طرح مطالعات جامع پدافند غیرعامل استان سمنان

شرکت در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان سمنان برنامه دیگر سفر معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور بود.
در جلسه سردار رحیمی ضمن رونمایی از طرح مطالعات جامع پدافند غیرعامل استان سمنان بر لزوم اجرایی نمودن برنامه های مطالعاتی پدافند غیرعامل این استان در برنامه های سال 1400 تاکید کرد.

ایرج کارخائی مدیرکل دفتر پدافند غیرعامل استانداری سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه از منظر و نگاه پدافند غیرعامل مهم‌ترین عامل بازدارندگی در مقابل دشمنان ایجاد پایداری ملی، تاب‌آوری و صیانت از دارایی‌ها، حضور حماسی و شکوهمند مردم در صحنه‌ها و انتخابات است، ابراز داشت: بهترین دفاع و مهم‌ترین پدافند مشارکت مردم در انتخابات است که انقلاب، نظام و کشور را در مقابل دشمنان و بدخواهان بیمه خواهد کرد.

ایرج کارخائی تصریح کرد: یقیناً ملت آگاه و سربلند ایران اسلامی همچنان که در طول دوره‌های مختلف همواره با صلابت و شجاعت در حفظ و حراست از آرمان‌های خود ایستادگی و پافشاری کردند در این عرصه مهم هم برای عزت، اقتدار و عظمت کشور و خنثی‌سازی توطئه‌ها به صحنه خواهند آمد و برگ زرین دیگری در کارنامه سراسر درخشان خود به ثبت خواهند رساند.

وی بابیان اینکه اجرای طرح جامع پدافند غیرعامل استان از محورها و اولویت‌های کاری این اداره کل بوده است، افزود: شناسایی قابلیت‌ها و ظرفیت‌ها و توانمندی‌های زیرساختی استان، شناخت دقیق تهدیدات و آسیب‌پذیری‌ها و در نهایت ارائه راهکار واقع‌گرایانه برای برون‌رفت از مشکلات و چالش‌ها از منظر پدافند غیرعامل سه هدف اصلی طرح محسوب می‌شود که کاری ماندگار و چراغ راهنمایی برای کلیه دستگاه‌های اجرایی، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها خواهد بود.

بازدید از  مرکز پایش و راهبری خط انتقال آب شهید سلیمانی سمنان

بازدید از مرکز پایش و راهبری خط انتقال آب شهید سلیمانی سمنان از دیگر برنامه های سفر یک روزه معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور به استان سمنان بود. سردار رحیمی در این بازدید ضمن تشریح چگونگی تامین آب شرب شهر سمنان، بر لزوم شناسایی تمامی چاه‌های تامین کننده آب شرب و ایمن سازی خطوط انتقال تاکید کرد.

ضرورت توجه به رعایت الزامات پدافند غیرعامل در تاسیسات آب و فاضلات استان و لزوم اتخاذ تمهیدات در مورد حفاظت از این تاسیسات در برابر تهدیدات زیستی  از جمله مواردی بود که مورد تاکید معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور قرار گرفت.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر