۲۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۶۵۲۰
مدیرکل شرکت گاز استان اردبیل:
مدیرکل شرکت گاز استان اردبیل از صدور 260 مورد مجوز ایمنی برای انجام کارهای گرم، سرد و پدافند غیرعامل این شرکت خبر داد و گفت: واحدهای تولیدی و صنعتی باید دوگانه‌سوز شوند.
«فیروز خدایی» مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل در جلسه‌ی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت گاز در پارس‌آباد با اشاره به آمادگی شرکت گاز استان برای خدمت‌رسانی به مشترکان گاز در فصل زمستان گفت: تمهیدات لازم برای مدیریت شرایط اضطراری فراهم است و در موارد اضطراری همه‌ی دستگاه‌های اجرایی استان باید همکاری کنند.

وی با تأکید بر دوگانه‌سوز کردن واحدهای تولیدی و صنعتی از جمله واحدهای خدماتی از قبیل نانوایی‌ها و مراکز عمومی، در ادامه تأمین سوخت دوم آنها را خواستار شد.

مدیرکل شرکت گاز استان اردبیل تصریح کرد: با توجه به این‌که گاز حدود 70 درصد سبد انرژی مصرفی کشور را تشکیل می‌دهد از مشترکان گاز انتظار داریم برای بهره‌مند شدن بیشتر هم‌وطنان از این نعمت الهی به این نکات توجه داشته باشند.

خدایی شمار مشترکان گاز در استان اردبیل را بیش از 340 هزار مشترک برشمرد و افزود: با توجه به این‌که گازرسانی به شهرها پایان یافته است و در روستاها در دست اقدام است، این میزان بهره‌برداری هر سال افزایش می‌یابد.

وی گفت: 430 آبادی استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند و گازرسانی به 135 روستا نیز در دست اجراست که پیش‌بینی می‌کنیم تا نیمه‌ی نخست سال آینده این پروژه‌ها با اولویت مناطق سردسیر تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل شرکت گاز استان اردبیل استان اردبیل را از مناطق سبز و دارای صددرصد برخورداری ساکنان مناطق شهری از این نعمت دانست و گفت: در بخش تولید گاز، شرکت ملی گاز ایران قدم‌های خوبی را در حال برداشتن است چون گاز انرژی پاک، ایمن و کم هزینه است اغلب هم‌وطنان مایل به استفاده از آن هستند.

خدایی از صدور 260 مورد مجوز ایمنی برای انجام کارهای گرم، سرد و هات تپ توسط امور HSE و پدافند غیرعامل این شرکت خبر داد و گفت: امور HSE و پدافند غیرعامل شرکت گاز استان همواره به جهت صرفه‌جویی در مصرف سوخت هم‌چنین ترویج و تبلیغ اصلاح الگوی مصرف اعمال شایسته‌ای را به انجام رسانده‌اند که صدور مجوز ایمنی یکی از عملکردهای مثبت آنان در این زمینه است.

وی افزود: شارژ کپسول‌های آتش‌نشانی، برگزاری کلاس‌های آموزشی اطفای حریق، بازدید از پروژه‌های فعال در سطح استان و... از اهم فعالیت‌های امور HSE و پدافند غیرعامل شرکت گاز استان است.

مدیرکل شرکت گاز استان اردبیل با اشاره به اقدامات این واحد در خصوص کالیبراسیون دستگاه‌های گازسنج و بوسنج اظهار کرد: بومی‌سازی تکنولوژی دستگاه‌های گازسنج و ساخت این دستگاه‌ها در قالب طرح پژوهشی با نظارت واحد ایمنی می‌تواند کمک شایانی را در جهت پیشبرد اهداف این اداره به همراه داشته باشد.

خدایی برگزاری مسابقات عملیاتی و ورزشی را از دیگر اقدامات واحد HSE دانست و گفت: برگزاری چنین مسابقاتی می‌تواند همواره امدادگران این شرکت را آماده نگه دارد تا در مواقع لزوم بتوانند به بهترین شکل ممکن واکنش مناسب را اجرا کنند.

وی، شرکت در همایش‌ها و دوره‌های آموزشی ایمنی را از دیگر برنامه‌های مهم این واحد برشمرد و یادآور شد: هر چقدر دانش‌ عمومی امدادگران زیاد شود و آنان بتوانند از تجارب یکدیگر استفاده کنند به همان میزان می‌توان در مواقع ضروری و غیرمترقبه موفق عمل کرد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر