۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۶۴۷۸۵
شهردار منطقه ۱۳ تهران از ساخت پایگاه مدیریت بحران در شرق پایتخت جهت انجام برنامه های اورژانس، هلال احمر، آموزش و ارتقای ایمنی خبر داد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از فارس، مجتبی شکری، شهردار منطقه ۱۳ تهران، درباره ساخت پایگاه مدیریت بحران در شرق تهران اظهارداشت: یکی از اتفاقاتی که با همت سازمان پیشگیری و مدیریت بحران و  معاونت عمرانی شهرداری تهران رخ داد، کلنگ‌زنی ساختمان مدیریت بحران منطقه۱۳ است. در این پروژه امکاناتی از قبیل آموزش، انبار، اورژانس، هلال احمر کنترل نظارت در بحث ایمنی و بحران در پهنه شرق انجام می‌شود.

وی افزود: این پایگاه جزو معدود پروژه‌هایی است که در زمان کلنگ‌زنی ۶دانگ زمین تملک، قرارداد آن بسته و پیمانکارانش انتخاب شده تا بعد از آن مشکل اجرایی، تملکی و معارضی ایجاد نشود و بر همین اساس این پروژه طی کمتر از ۱۶ماه به بهره‌برداری می‌رسد. 

شهردار منطقه۱۳تهران ادامه داد: این پروژه با مساحت ۲هزار و ۵۰۰ متر مربع بنا درحال ساخت است و در حالیکه استاندارد پایگاه‌های مدیریت بحران در شهر تهران 2 هزار مترمربع (هزار مترمربع سوله، هزار مترمربع فضای باز است) ولی با توجه به مشکل کمبود زمین در محدوده ناحیه و معضل بافت فرسوده، این پایگاه با طراحی خاص و متفاوت از پایگاه‌های دیگر با لحاظ تمام استانداردهای لازم و در نظر گرفتن مبحث 19 مقررات ملی ساختمان و استحکام پایگاه ویژه مدیریت بحران در۴ طبقه ساخته می‌شود.

شکری ادامه داد: در این پایگاه ایجاد تمام کاربری‌های لازم از قبیل اورژانس، سالن جلسات، انبار بزرگ، اتاق مدیریت، کلاس‌های مختلف آموزشی، هلال احمر و گروه‌های دوام مدنظر است.

وی افزود: با توجه به مصوبه شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر اینکه هر ناحیه شهرداری باید یک پایگاه مدیریت بحران داشته باشد، این اقدام در منطقه۱۳ انجام شده و با توجه به بافت فرسوده و کمبود زمین و سرانه‌های خدماتی پایین با تملک چند ملک و یکسان‌سازی آن این اقدام انجام شده تا در زمان بحران احتمالی پشتیبانی از محله داشته باشیم.

شهردار منطقه۱۳ گفت: اکنون ۴ پایگاه مدیریت بحران آماده به کار و عملیاتی و یک پایگاه در حال احداث دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر