۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۶۴۶۶۸
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خطاب به دولتمردان گفت: اروپایی‌ها اگر در برجام ماندند صرفا به دلیل توان و بُرد موشکی جمهوری اسلامی ایران است؛ بهتر است به مردم دروغ نگویید.
به گزارش پایداری ملی به نقل از مهر، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با اشاره به انتشار فایل صوتی وزیر امور خارجه، گفت: این روزها شاهد اتفاقات تلخی در کشور هستیم، انتشار یک فایل صوتی که دقیقا منافع ملی و امنیت کشور را نشانه رفته است، اتفاق بسیار تلخی بود و بعد از آنکه این فایل منتشر شد، اعلام شد که هدف از انجام این مصاحبه ثبت در تاریخ بود و قرار بر انتشار آن نبوده که حرف کاملا نادرستی است.

وی بیان کرد: اگر با دقت فایل صوتی وزیر امور خارجه را گوش کنید، مجری در ابتدای مصاحبه اعلام می کند که آقای ظریف مشکل اصلی ما با شما این است که می خواهیم تجارب چهل ساله و این هفت سال و نیم شما را در قالب یک برنامه ۴-۳ ساعته به مردم منتقل کنیم و بر این اساس، اینکه بگویند قرار نبود این فایل منتشر نشود، درست نیست.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: این فایل صوتی دو نسخه داشته که یک نسخه آن در اختیار وزیر امور خارجه و یک نسخه هم در اختیار مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری بوده است و سوال این است که این فایل صوتی از کجا به بیرون داده شده است.

ذوالنور ادامه داد: برخی از دولتی ها گفتند این توطئه صهیونیست ها است و سوال ما این است که صهیونیست ها چگونه در مجموعه شما چنین نفوذی دارند که مطالب سرّی و فوق سرّی باید در اختیار آنان قرار گیرد؟

وی گفت: اگر این چنین است، پس چرا شما در مقابل برخی اقدامات مانند سریال «گاندو» برآشفته می شوید که موضوع نفوذ را مطرح می‌کند؟ چرا چنین نفوذی در مجموعه دولت ما وجود دارد و به چه علت آنان باید چنین مطالبی را در اختیار بگیرند؟

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: همچنین دولتمردان گفتند در این فایل صوتی، هدف زدن محور مقاومت نبوده است، در حالی که سخنان وزیر امور خارجه بیانگر کینه و عقده از سردار رشید اسلام یعنی حاج قاسم سلیمانی است به گونه ای که ظریف در جایی می گوید محبوبیت من در فلان جا ۸۰ درصد بود و به ۶۰ درصد سقوط کرد و محبوبیت قاسم سلیمانی به بالای ۹۰ درصد رسید.

ذوالنور تاکید کرد: اینجا نشان می دهد که هدف زدن میدان و سردار دلها است، چرا که پس از شهادت سردار سلیمانی موجی که در انسجام مردم و تقویت وحدت ملی شکل گرفت، بی نظیر بود.

وی تصریح کرد: ما می بینیم که امنیت ملی نشانه رفته است و حرف هایی زده می شود که حتی وزیر خارجه وقت آمریکا هم آن را تکذیب می‌کند و سخنانی گفته می شود که لاوروف و مقامات روسیه آن را تکذیب می کنند.

نماینده مردم قم در مجلس بیان کرد: چرا در شرایطی که ما در مذاکرات وین به دنبال اخذ حقوق ملت هستیم، این مباحث مطرح می شود، در حالی که ممکن است باعث انشقاق در مجموعه هم پیمانان ما شود و باعث شود که روسیه و چین هم پشت تیم مذاکره کننده ما را خالی کنند.

ذوالنور اظهارداشت: آقای عراقچی! به چه حقی شما در صحبت های خود می گویید که ما وجود دوربین های آژانس بین المللی انرژی اتمی را تمجید می کنیم؟ سوال بنده از عراقچی آن است که آیا با این اظهارات خود نمی خواهد به طرف مقابل پالس دهد که رفع تحریم ها به تأخیر بیفتد و آنان قانون مجلس مبنی بر لغو تحریم ها را جدی نگیرند؟

وی با طرح این پرسش که چرا میدان را می زنید؟،افزود: چرا القاء می کنید که در مملکت ما میدان و نظامی ها حاکم هستند؟ چه کسی است که نداند شورای عالی امنیت ملی چنین تصمیماتی را اتخاذ می کند و از پنج رأی، نظامی ها فقط یک رأی در شورای عالی امنیت ملی دارند و چرا جوری القاء می کنید که در دیپلماسی، هزینه میدان را می دهیم؟

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خطاب به تیم مذاکره کننده گفت: شما چه داشتید که طرف مقابل تحویلتان بگیرند؟ اگر میدان را بزنید، آیا با این اقتصاد اسفبار و با مردم گرسنه می خواهید از دشمن امتیاز بگیرید؟ شما که گفته بودید هم می خواهیم چرخ اقتصاد و هم چرخ صنعت بچرخد، آیا امروز صنعت و اقتصادی برای کشور گذاشتید؟ و اگر اقتصادی وجود دارد آیا چرخی برای آن باقی گذاشتید؟ با کدام امکان می خواستید از طرف مقابل امتیاز بگیرید.

ذوالنور با تأکید بر اینکه شما مدیون میدان هستید، گفت: شما نه اقتصاد درستی داشتید و نه پول زیادی و منطقه را هم رها کردید و فقط کشورهایی در منطقه با ما هستند که تحت تأثیر میدان بودند و اگر اینها را نداشتید، با چه چیزی باید سرِ میز مذاکره به عنوان آورده و پشتیبان سعی می کردید امتیاز بگیرید؟

وی با بیان اینکه هر چه در برجام دارید از توان موشکی است، اظهارداشت: اروپایی ها اگر در برجام ماندند صرفا به دلیل توان و بُرد موشکی جمهوری اسلامی ایران است. بهتر است به مردم دروغ نگویید و تاریخ را وارونه جلوه ندهید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر