۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹
کد خبر: ۶۴۵۳۴
کمیسیون اروپا چارچوب قوانین مربوط به استفاده از هوش مصنوعی را مشخص کرده که در آن به مقوله های مختلفی پرداخته شده، اما از تاثیر هوش مصنوعی بر امور نظامی غفلت شده است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، بی توجهی اتحادیه اروپا به تاثیر همه گیرشدن هوش مصنوعی بر عرصه نظامی گری موجب نگرانی بسیاری از کارشناسان و صاحب نظران شده است. زیرا استفاده از هوش مصنوعی برای تولید تسلیحات مختلف منجر به ابداع ابزار مرگباری خواهد شد که می توانند حیات انسان ها بر روی کره زمین را به طور جدی به چالش بکشند.

کارشناسان هشدار می دهند با بهره گیری از هوش مصنوعی می توان تسلیحاتی ساخت که اهداف خود را به هر نحو ممکن تا نابودی قطعی آنها تعقیب می کنند و متوقف کردن و مقابله با تسلیحات مبتنی بر هوش مصنوعی به سادگی ممکن نیست.

بی توجهی کمیسیون اروپا برای قانون گذاری در مورد استفاده نظامی از هوش مصنوعی باعث برخی گمانه زنی ها وبدبینی ها شده و به نظر می رسد کشورهای اروپایی دوست ندارند در این زمینه برای خود محدودیت قائل شوند و از تولید تسلیحات مرگبار هوش مصنوعی جلوگیری کنند.

کمیسیون اروپا قبلا در سال های 2018 و 2019 استراتژی ها و دستورالعمل هایی را برای استفاده از هوش مصنوعی تصویب کرده بود که در آنها به تاثیر هوش مصنوعی بر مقوله هایی مانند زیرساخت های حیاتی، آموزش، پزشکی، امور قضایی، استخدام کارکنان و غیره پرداخته شده بود. در تازه ترین چارچوب ارائه شده توسط این کمیسیون هم به این موضوعات توجه شده، اما باز هم حوزه نظامی نادیده گرفته شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر