۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳
کد خبر: ۶۴۴۱۴
ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری از استارت آپ‌ها و شرکت‌های خلاق در حوزه شناختی حمایت می‌کند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر ، این ستاد در چارچوب اهداف و سیاست‌ها و برای ترویج و ارتقای دانش علوم شناختی از استارت آپ ها و شرکت‌های خلاق برای تولید و توسعه محصولات و خدمات شناختی حمایت می‌کند.

براساس این سیاست از استارت آپ ها و شرکت‌های خلاقی حمایت خواهند شد که دارای ایده نوآورانه و مسئله محور در زمینه علوم و فناوری‌های شناختی، تیم کامل و مدل کسب و کار بوده و نیازمند سرمایه در مراحل بذرمایه باشند.

حمایت از استارت آپ ها و شرکت‌های خلاق شناختی شامل حمایت از خدمات پیش‌شتابدهی، شتابدهی، سرمایه مرحله بذرمایه، تسهیل جذب سرمایه گذاری، حمایت در قالب یارانه فروش، حمایت برای اخذ مجوز و استانداردهای لازم خواهد بود. خدمات شتابدهنده / مراکز رشد شامل منتورینگ، فضای کار اشتراکی، مشاوره مدل و طرح کسب و کار، مشاوره فنی، مشاوره علمی، خدمات مستندسازی فناوری و خدمات حقوقی و مالکیت فکری است.

حمایت مالی از استارت آپ ها و شرکت‌های خلاق در مرحله بذرمایه برای طراحی و پیاده‌سازی محصول اولیه است و از طریق شتابدهنده یا مرکز رشد به تیم‌ها پرداخت خواهد شد و حمایت از تنظیم طرح کسب و کار برای ارائه به سرمایه گذاران خطرپذیر برای استارت آپ ها و شرکت‌های خلاقی که از مرحله بذرمایه عبور کرده اند از طریق شتابدهنده یا مرکز رشد صورت می‌گیرد.

ستاد توسعه علوم شناختی در چارچوب این سیاست حمایتی، یارانه فروش را برای تیم‌هایی در نظر گرفته است که از مرحله بذرمایه عبور کرده و وارد بازار شده اند و یارانه فروش روی محصولات با درصد کارشناسی شده ستاد، از طریق حمایت از خریدار اعمال خواهد شد.

حمایت از انجام تحقیقات مورد نیاز برای ارتقا محصول پس از تأیید ستاد در قالب یک پایان‌نامه کارشناسی ارشد و یا دکتری زیر نظر یکی از اعضای هیأت علمی مورد تأیید ستاد انجام می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر