۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۶۴۳۲۹
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی گفت: تا کنون تعمیرات حدود ۶۱ هزار مگاوات از نیروگاه‌های حرارتی به پایان رسیده و تا یک ماه آینده نیز ۸۰۰۰ مگاوات دیگر از ظرفیت تعمیراتی به این میزان اضافه می‌شود و به این ترتیب برای پیک گرما آمادگی کامل پیدا می‌کنیم.
به گزارش پایداری ملی به نقل از ایسنا، محسن طرز طلب روز سه شنبه ۳۱ فرودین در حاشیه مراسم رونمایی از نخستین روتور توربین بخار ساخت ایران که در شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران برگزار شد، اظهار کرد: این روتور برای تخستین بار در کشور به سفارش نیروگاه بعثت توسط شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران ساخته شده است.

 وی ادامه داد: این روتور پیش از این از شرکت‌های آمریکایی وارد می‌شد ولی همکاران ما توانستند پس از اتمام مرحله طراحی، در ساخت آن هم موفق عمل کنند.

وی توضیح داد: امیدواریم این روتور هر چه سریعتر به نیروگاه بعث منتقل و در آن مجموعه مورد استفاده قرار بگیرد.

این مسئول اضافه کرد: نیروگاه بعثت سه واحد بخار دارد که ظرفیت هر کدام ۸۲.۵ مگاوات است و این روتور برای یکی از این واحدها ساخته شده است.

طرز طلب در ادامه با اشاره به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور  تاکید کرد: در حال حاضر ۶۹ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور است که در تلاشیم تا یک ماه آینده تمام واحدهای حرارتی وارد مدار تولید شوند.

وی گفت: تا کنون تعمیرات حدود ۶۱ هزار مگاوات به پایان رسیده و تا یک ماه آینده نیز ۸۰۰۰ مگاوات دیگر از ظرفیت تعمیراتی به این میزان اضافه می‌شود و به این ترتیب برای پیک گرما آمادگی کامل پیدا می‌کنیم.

وی اظهار کرد: برای واردات روتور سالانه حداقل ۹۰ میلیارد تومان هزینه می‌شد ولی با تولید داخلی آن هزینه‌ای که صرف می‌شود به یک سوم مبلغ عنوان شده کاهش پیدا می‌کند.

طرز طلب گفت: در حال حاضر ۱۲۹ واحد نیروگاه حرارتی داریم که اگر در بحث روتور دچار مشکل شوند این شرکت توان رفع نیاز آنها را دارد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی با اشاره به کیفیت بالای روتورتولیدی ساخت ایران افزود: تست‌های این روتور نشان می‌دهد که مسائل فنی و استانداردهای تعیین شده در ساخت آن رعایت شده و در بحث کیفیت مثل نمونه‌های وارداتی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر