۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۶۴۲۴
فرماندار سلماس:
فرماندار سلماس گفت: اجرای سیاست های راهبردی اقتصاد مقاومتی معضل بیکاری را در کل کشور حل می‌کند.

مرتضی نظری با اشاره به ضرورت عمل به منویات رهبر معظم انقلاب در عرصه های اقتصادی اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی در حقیقت، همان به خود برگشتن و استفاده از ظرفیت داخلی است.

وی گفت: در موقع سال تحویل وقتی رهبر معظم انقلاب امسال را با عنوان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نام نهادند مردم در همان اوایل سال به شعار رهبر بزرگوارمان لبیک گفته و حماسه سیاسی مد نظر ایشان را خلق کردند.

نظری افزود: متعاقب خلق حماسه سیاسی با تحریم‌هایی که علیه ایران صورت گرفت و بنا به فرمایش مقام معظم رهبری حماسه اقتصادی نیز جرقه خورده است.

حماسه اقتصادی با تولید کالای با کیفیت

فرماندار سلماس ایجاد سیاست اقصاد مقاومتی در کشور را نیازمند اعتماد سازی از سوی صنعتگران و تولید کنندگان نسبت مردم عنوان کرد و گفت: واحد های تولیدی و صنفی بایستی با ارائه کالاهای با کیفیت مناسب اعتماد مردم را جلب و در صدد افزایش مصرف کالاهای داخلی مردم برآیند.

وی تصریح کرد: تولید کنندگان نیز نیازمند حمایت هستند تا بتوانند کالایی در سطح بین‌المللی و مطابق با استاندارهای جهانی تولید و در اختیار مردم قرار دهند.

مرتضی نظری این ارتباط را دو سویه خواند و گفت: اقتصاد مقاومتی در گرو اعتماد مردم و کیفیت کالاهاست و اگر این دو مورد اهمیت داده شود اقتصاد مقاومتی در جامعه شکل می‌گیرد.

اقتصاد مقاومتی تحریم ها را خنثی می‌کند

وی دست‌آوردهای اقتصاد مقاومتی را مطلوب خواند و گفت: علاوه بر بی‌نیازی ایران به تولیدات خارجی مشکل بیکاری نیز در جامعه کاهش یافته و در نهایت حل می‌شود که این امر خود بزرگترین دستاورد اقتصاد مقاومتی است.

فرماندار سلماس بیان کرد: ملت ایران نبایست فکر کنند که با شکست تحریم‌ها بایستی از اقتصاد مقاومتی دست برداشت و نبایست این اندیشه غلط که اقتصاد مقاومتی در روزهای تحریم کار ساز است در جامعه قوت گیرد.

وی گفت: تحریم‌ها امری تازه نیست که ما را وادار به اقتصاد مقاومتی کند چرا که ما از دوران تسخیر لانه جاسوسی در سال 57 در تحریم بوده‌ایم.

دشمن تحمل دانش و تکنولوژی ایرانی را ندارد

مرتضی نظری افزود: امروز به جهانیان ثابت شده است که ایران به فکر کشور گشایی و یا ساخت سلاح‌های شیمیایی و هسته ای نیست و تا کنون نیز بزرگترین اهداف دشمنان ایران ساقط کردن پیشرفت‌های علمی ایرانیان و بازداشتن ایران از تکنولوژی های روز بوده است.

فرماندار سلماس بومی کردن اقتصاد را مهمترین اهداف نظام در مسیر تحقق حماسه اقتصادی عنوان و اضافه کرد: دشمنان ایران همواره در صدد بوده‌اند تا با دور کردن دانشمندان ایرانی از تکنولوژی و دست یابی مبتکران ایرانی به علوم روز، وابستگی ملت ایران را به خود افزایش دهند اما خوشبختانه ما امروز شاهد بوده‌ایم که مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران با اعتماد به دانشمندان داخلی به شکوفایی علمی دست یافته‌اند و دشمنان را نا امید کرده‌اند.

نظری اظهار کرد: خوشحال هستیم که امروز با پشتیبانی و راهبری های رهبر معظم انقلاب و صبر و شکیبایی ملت ایران در برابر شش کشور قدرتمند ایران سربلند و پیروز هستیم و افتخار می‌کنیم که سیاستمداران و مردم غیور ایران اجازه نداند خون شهدای انقلاب و 8 سال دفاع مقدس پایمال شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر