۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۶۴۱۱۳
بیش از 30 آزمایشگاه و مرکز تحقیقاتی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری به تجهیزات ایران‌ساخت مجهز شدند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس ، این اقدام با هدف توسعه و گسترش فعالیت های کمی و کیفی پژوهش‌های علمی و فناوری در حوزه علوم شناختی و دسترسی متخصصان و پژوهشگران به امکانات و خدمات آزمایشگاهی انجام شد

حمایت از ایجاد زیرساخت‌ های مورد نیاز کشور در حوزه علوم و فناوری‌های شناختی، ایجاد یک شبکه موفق برای ‌اشتراک‌ گذاری امکانات و خدمات آزمایشگاهی، جذب نخبگان و محققان کارآمد به فعالیت در حوزه علوم و فناوری‌های شناختی از اهداف مهم ستاد است.

در این راستا، تجهیز آزمایشگاه‌های مرتبط برای کمک به انجام پژوهش‌های در مرز دانش و به ‌روز و تحقیقات مورد نیاز برای دستیابی به خدمات و فناوری های این حوزه در مراکز علمی و آموزشی تخصصی در دستور کار قرار دارد.

تشویق و ترغیب محققان و متخصصان برای دستیابی به خودکفایی و بومی‌سازی تجهیزات و حمایت از تولید تجهیزات داخلی و محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از سیاست ‌های ستاد توسعه علوم و فناوری‌ های شناختی معاونت علمی و فناوری محسوب می شود.

البته انتخاب مراکز علمی برای حمایت تجهیزاتی بر اساس وجود رشته علوم شناختی، محققان محوری کار با تجهیزات و هم سرمایه گذاری مراکز علمی صورت می گیرد.

با حمایت‌های ستاد توسعه علوم و فن آوری‌های شناختی و از طریق تعاملی که با بیش از 25 شرکت فعال در حوزه علوم شناختی انجام گرفته است، تاکنون چندین مرکز علمی در کشور به دستگاه‌ها و تجهیزات پیشرفته از جمله سیستم های ثبت فعالیت‌های الکتریکی مغز، سیستم رهگیر چشمی، دستگاه طیف ‌نگاری کارکردی نزدیک فروسرخ و سیستم تحریک الکتریکی فراجمجمه‌ای مجهز شده‌اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر