۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۶۳۸۲۹
مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روزهای شنبه و یکشنبه پیش رو در شمال غرب و سواحل خزر کاهش 6 تا 12 درجه‌ای دما را داریم و این شرایط روز یکشنبه در شمال شرق حاکم خواهد بود.
به گزارش پایداری ملی صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: در دو روز آیندده بارش پراکنده باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، لرستان، مرکزی، قم، اصفهان، سمنان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، شرق خوزستان و مناطقی از خزر پیش بینی می‌شود و در ارتفاعات بارش برف داریم.

وی افزود: روز شنبه هفتم فروردین با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر، سامانه بارشی در سواحل خزر تقویت می‌شود و در دامنه‌های البرز احتمال وقوع بارش وجود دارد.

ضیائیان گفت: روز شنبه در خراسان شمالی، گلستان و شمال خراسان رضوی بارش‌ها شدت بیشتری دارد و روز یکشنبه بارش در استان‌های گلستان، مازندران، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی ادامه دارد و سواحل شرقی خزر مواج خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته پیش رو در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل و  غرب سواحل خزر بارش پراکنده داریم و در سایر مناطق کشور آسمان صاف و آرام است.

وی اضافه کرد: دو روز آینده در شمال غرب و سواحل خزر کاهش محسوس دما بین 6 تا 12 درجه و روز یکشنبه در شمال شرق کشور کاهش دما را بین 6 تا 12 درجه داریم.

ضیائیان بیان کرد: امروز و فردا در برخی نقاط شرق و جنوب شرق کشور و مرکز وزش باد شدید داریم که در مناطق مستعد سبب ایجاد گردوخاک نیز خواهد شد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده هفتم فروردین صاف همراه با وزش باد و در بعد از ظهر وزش باد شدید پیش بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 22 و 11 درجه خواهد بود.

وی گفت: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 32 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و اردبیل با کمینه دمای 3 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر