۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۴
کد خبر: ۶۳۵۵۹
وزیر بهداشت گفت:اجتماعی شدن سلامت را به عنوان یک ضرورت و نه تنها یک انتخاب، در رأس برنامه های وزارت بهداشت قرار داده ایم و تحقق آن از راه مشارکت هدفمند گروه ها و اقشار مختلف مردمی مسیر خواهد شد.
به گزارش پایداری ملی به نقل ازایسنا، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، شامگاه (سه شنبه-۱۹ اسفندماه) در اختتامیه دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه مهر سلامت در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، از برگزارکنندگان این رویداد ملی قدردانی و اظهار کرد: از روزهای نخست فکر نمی کردیم این جشنواره به روز پایان برسد، اما امروز دومین جشنواره ملی برگزار شد و امیدواریم سالیان آینده ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه این رویداد به یک برند برای اصفهان تبدیل شد، گفت: اصفهان سابقه طولانی در کار خیر دارد و در دوران طلایی عمر ابن سینا در اصفهان، علاءالدوله دیلمی، حاکم وقت اصفهان با بنا نهادن نخستین دانشگاه پزشکی دنیا در خیابان ابن سینای کنونی اصفهان، بنیان یکی از کارهای خیر بزرگ در اصفهان را بنا نهاده شد.

رییس روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه پیام سعید نمکی- وزیر بهداشت به این جشنواره را قرائت کرد.

در متن پیام وزیر بهداشت آمده است «واژگان توسعه پایدار در ادبیات سیاست گذاری و حکمرانی، ارتباط تنگاتنگی با سلامت و مشارکت اجتماعی دارد، چنانچه هر یک از این دو شاخص توسعه پایدار و البته لازمه آن به شمار می رود.

اجتماعی شدن سلامت را به عنوان یک ضرورت و نه فقط یک انتخاب در رأس برنامه های وزارت بهداشت قرار داده ایم و تحقق آن از راه مشارکت هدفمند گروه ها و اقشار مختلف مردمی مسیر خواهد شد.»

در ادامه این بیانیه گفته شد که «نهادینه شدن فرهنگ مشارکت مستلزم زبان و گفتمان مشترکی است و زبان هنر به عنوان زبان ارتباط جمعی، با لطافت و زیبایی هموار کننده مسیر تکامل و تعالی فرهنگ نیکوکاری و جلب و جذب مشارکت اجتماعی وسیع خواهد بود.

هنر و صنعت پیشرو و اثرگذار سینما، نقش ویژه ای در این میان دارد و رویداد جشنواره فیلم مهر سلامت با بهره گیری از این زمینه هنر اجتماعی، اجتماع هنری فرخنده ای است که انتظار می رود به عنوان یک فرصت برای ارتقا جوامع به سوی اهداف عالیه ای چون ترویج نیکوکاری در حوزه سلامت گام های موثری بردارد.»

 وزیر بهداشت همچنین گفت: « با حمایت خیرین سلامت و استقبال هنرمندان و مدافعان سلامت به نظر می رسد عملکرد اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است و آنچه در این رویداد اتفاق افتاده با مشارکت مخاطبان بوده که در نوع خود منحصر به فرد است.

حمایت مجمع خیرین سلامت از برگزاری این رویداد فرهنگی و هنری را ارج نهاده و رجا واثق دارم این همراهی و هم افزایی، آتیه پایداری برای این نهال نوپای فرهنگی در این سرزمین رقم خواهد زد.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر