۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۶۳۵۵۱
رئیس سازمان فناوری اطلاعات مطرح کرد:
رئیس سازمان فناوری اطلاعات مهمترین چالش فعلی استارت آپها را نحوه حضور در عرصه های بین المللی عنوان کرد و گفت: اگر این کسب وکارها به خارج از مرزها ورود نکنند، از گردونه رقابت حذف می شوند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از مهر، امیر ناظمی در مراسم رونمایی از اولین پلتفرم شتابدهنده مجازی با اشاره به اینکه فضای کسب و کارهای ایران هم اکنون در سیطره فضای مجازی و فضای کسب و کارهای استارت‌آپی با رشد قابل توجهی همراه است، درباره چالش‌های موجود در این فضا گفت: مهمترین چالش فعلی در فضای استارت‌آپی به حضور در بازار بین الملل مربوط می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح تجاری و بیزنس مدل کسب و کارهای استارت‌آپی باید دارای مدل نوآورانه و مقیاس پذیری باشد تا این کسب و کار قابلیت رشد در هر بازاری را داشته باشد، ادامه داد: ویژگی مقیاس پذیری این امکان را در اختیار استارت‌آپ قرار می‌دهد که در صورتی که در جامعه هدف خود به نقطه سودآوری نرسید به سرعت به خارج از مرزها برود. در غیر این صورت با شکست مواجه شده و از گردونه رقابت حذف می‌شود.

ناظمی با اشاره به اینکه به مرور زمان نیاز است که شرکت‌های نوپا و کسب و کارهای استارت‌آپی بازارهای بین الملل را نیز امتحان کنند و خارج از مرزها را نیز در مدل تجاری خود مدنظر قرار دهند، گفت: در طرف مقابل نیز سرمایه‌ای که سرمایه گذار خارجی برای حضور در بازار ایران و حمایت از یک استارت‌آپ به کشور می‌آورد با هوشمندی کامل است و سرمایه گذاران خارجی همراه با خود دانش و تجربه جهانی را می‌آورند. به همین دلیل سرمایه‌ای که وارد فضای استارت‌آپی کشور می‌شود اگرچه چشمگیر نیست اما یک تجربه جهانی و هوشمند همراه آن است و دلیل موفقیت آن کسب و کار نیز همین است.

معاون وزیر ارتباطات با تاکید بر اهمیت روابط بین الملل برای دسترسی به تکنولوژی‌های جدید و نیز توان مذاکره با سرمایه گذاران خارجی برای ورود به فضای استارت‌آپی گفت: نهادهای متولی روابط خارجی می‌توانند این فضا را تسهیل کنند و این موضوع در حیطه و توان وزارت ارتباطات و سازمان فناوری اطلاعات نیست. خواسته ما از سیاستگذاران این است که به این نکته توجه کنند.

در این مراسم با هدف ایجاد زیرساخت آموزشی و توانمندسازی کارآفرینان و رفع شکاف میان ایده و کسب و کار، پلتفرم شتابدهنده مجازی رونمایی شد.

مرتضی دانش مدیر این شتابدهنده با بیان اینکه این پلتفرم برای ارائه خدمات شتابدهی به کسب و کارهای نوپای فارسی زبان برای نخستین بار در کشور در بستر فضای مجازی راه اندازی شده است، گفت: شتابدهنده های مجازی نسل جدیدی از مراکز شتابدهی در دنیا محسوب می‌شوند که به ارائه صفر تا ۱۰۰ خدمات به تیم‌های استارت‌آپی، کارآفرینان و کسب و کارهای نوپا به صورت آنلاین و غیرحضوری می‌پردازند.

وی با بیان اینکه این شتابدهنده یک سری ریزفاکتورهای مرتبط با رشد استارت‌آپها را از جمله خدمات آموزش، فضا و امکانات را بر بستر فضای مجازی ارائه می‌دهد، افزود: دوره پیش شتابدهی استارت‌آپها در این مرکز به صورت آنلاین و آفلاین با ارائه بیش از ۷۰ کلیپ آموزشی انجام می‌شود و پس از آن مراحل مربوط به معرفی و همراهی منتور نیز در این پلتفرم به صورت مجازی، صورت خواهد گرفت.

دانش در مورد اینکه این شتابدهنده از فارسی زبانان نیز حمایت می‌کند، افزود: از آنجایی که خلأ ارائه خدمات شتابدهی برای استارت‌آپ‌های فارسی زبان در سایر کشورها وجود دارد، ما با راه اندازی این مرکز شتابدهی می‌توانیم به صورت آنلاین به فارسی زبانان خارج از کشور نیز خدمات ارائه دهیم.

وی گفت: در این شتابدهنده، تمرکز ما بیشتر روی استارت‌آپهایی خواهد بود که امکان صادرات داشته باشند و کسب و کارهای مربوط به حوزه معدن در اولویت قرار دارند. در همین این شتابدهنده محدودیتی در جذب استارت‌آپ برای ورود به مرحله شتابدهی و نیز سرمایه گذار نخواهد داشت و در راستای کارآفرینی نیز، برای ارائه خدمات به دانش آموزان در سراسر کشور، تمهیداتی اندیشیده شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر