۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۶۳۵۲
مسئول روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان ابهر از برگزاری جلسه مدیران مدارس با موضوع پدافند غیر عامل خبر داد
محمد حسن برجی، مسئول روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان ابهر اظهار داشت:جلسه مدیران مدارس با موضوع پدافند غیر عامل با حضور مدیر آموزش و پرورش و با سخنرانی سرهنگ ابراهیمی فرمانده گردان امام حسین(ع)سپاه ناحیه ابهردر محل سالن شهید باهنر برگزار گردید.

ابراهیمی با بیان اینکه، پدافند غیرعامل، مجموعه اقداماتی است که قبل از خطر انجام میگیرد و در هنگام بروز هرگونه تهدید طبیعی و غیرطبیعی (مانند جنگ) موجب کاهش آسیب پذیری نیروی انسانی، ساختمان‌ ها، تاسیسات، تجهیزات، اسناد و شریان های حیاتی یک کشور می گرددخاطر نشان کرد: بكارگیری اقدامات پدافند غیرعامل، موجب زنده ماندن و ادامه حیات و بقای نیروی انسانی می‌گردد كه با ارزش‌ترین سرمایه یك سازمان و قدرت ملی كشور می‌باشد.

وی با بیان اینکه دفاع غیرعامل موجب صرفه‌جویی كلان اقتصادی و ارزی در حفظ تجهیزات و سازه های بسیار گران قیمت می‌گردد افزود:دفاع غیرعامل، مراكز حیاتی و حساس (اقتصادی، سیاسی، نظامی، ارتباطی، مواصلاتی، دانشگاهها، پالایشگاهها، نیروگاهها، بنادر، فرودگاهها، مجتمع‌های صنعتی و ...) را در برابر تهدید حفظ نموده، خسارات و صدمات را تقلیل و ادامه فعالیت و مقاومت در شرایط بحران و جنگ را ممكن می‌سازد.

ابراهیمی با بیان اینکه اقدامات دفاع غیرعامل موجب تحمیل هزینه بیشتر به دشمن می‌گرددخاطر نشان کرد:دفاع غیرعامل موجب حفظ نیروها برای ضربه زدن در زمان و مكان مناسب به دشمن و سلب آزادی و ابتكار عمل از دشمنمی شود.

ابراهیم گفت: درهنگام جنگ هم، ما دو نوع دفاع می‌توانیم انجام دهیم :دفاع مستقیم (دفاع عامل)و دفاع غیر مستقیم (دفاع غیر عامل)

وی افزود: دفاع مستقیم مخصوص زمان جنگ آن هم بوسیله افراد آموزش دیده نظامی و با كمك وسایلی مثل اسلحه و موشك و تانك و هواپیما است و دفاع غیرعامل شامل همه افراد حتی من و شما هم می شود و این نوع از دفاع در هر زمانی قابل اجراست و فقط مربوط به زمان جنگ نیست.ولی در دفاع غیرعامل، كارهایی انجام می‌دهیم تا دشمن نتواند ما را هدف بگیرد و خسارتی به ما وارد كند یا اگر خسارتی به ما زد، خیلی كم باشد. پس به كلیه اقداماتی كه انجام می‌دهیم تا جان انسانها حفظ شود و خسارات وارده به تجهیزات و ساختمانها كاهش یابد، دفاع غیر عامل (پدافند غیرعامل) می‌گوییم.

فرمانده گردان امام حسین(ع) سپاه ناحیه ابهر با مهم بر شمردن نقش نیروهای بسیج در امداد رسانی در هنگام بلایای طبیعی، از برگزاری مانور پدافند غیر عامل در این شهرستان خبر داد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر