۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۶۳۵۰
همایش نقش خانواده و رسانه در پدافند غیرعامل با حضور حجت الاسلام سلمان رضوانی مدیرکل خدمات رسانه ای مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما خراسان رضوی و جمع کثیری از فرهنگیان قوچانی در سالن همایش های هنرستان اندیشه برگزار شد.
حجه الاسلام سلمان رضوانی؛ مدیرکل خدمات رسانه ای مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما خراسان رضوی در جمع تعداد کثیری ازفرهنگیان که در تالار هنرستان اندیشه شهرستان قوچان برگزار می شد، عنوان کرد: در کشوری زندگی می کنیم که ارزش ها واعتقادات پابرجا مانده است که یکی همین ارزش ها خانواده است که خداوند به پیامبر دستور داده بود که برای آنکه رسالت خود را اثبات کند خانواده خود را به مباهله دعوت کند.

وی به تضییع اصل خانواده در کشورهای اروپایی به عنوان یک برنامه پیش رو اشاره کرد و افزود: کشورهای اروپایی در صدد حذف خانواده هستند و واژه والدین به عنوان یک معضل تبدیل شده است  یعنی بجای آنکه والدین گفته شود  والد یک و دو می گویند چرا که نیمی از کسانی که ازدواج می کنند هیچ تعهدی نسبت به هم ندارند.

رضوانی در ادامه افزود: ما اگر روز ملی خانواده را جشن می گیریم به این دلیل هست که با توطئه دشمن مقابله کنیم وسبک زندگی را نگه داریم.

این پژوهشگر دین ورسانه با بیان اینکه یک پدیده به نام رسانه همچنان مورد غفلت  واقع شده است تصریح کرد: یکی از ویژگی های رسانه این است که برابری مخاطب را دارد یعنی همه نوع مخاطب را شامل می شود پس ما در زمانی هستیم که کمترین ارتباط را در مقایسه با رسانه با خانواده خود برقرار میکنیم.

مدیر کل مرکز پژوهش های صدا وسیما با بیان اینکه امروزه فضای مجازی همان فضای مخاطب هست خاطر نشان کرد: امروزه در اجلاس سران جی هشت مدیر فیس بوک را به عنوان یکی از مهمانان ویژه دعوت می کنند بدلیل آنکه میلیون ها مخاطب دارد بنابراین چندین هزار شبکه مرحله به مرحله شبیخون فرهنگی را انجام می دهند وما نتوانسته ایم فضای خانواده را درک کنیم چون زمان حال را درک نکردیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر