۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۶۳۰۳۶
بررسی مایکروسافت نشان داد
بررسی‌های مایکروسافت نشان می‌دهد بیش از هزار مهندس در طراحی حمله هکری به شرکت سولارویندز که موجب سرقت اطلاعات از ده‌ها مؤسسه دولتی و خصوصی آمریکایی شد، مشارکت داشته‌اند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از مهر، براد اسمیت رئیس شرکت مایکروسافت حمله به سولارویندز را بزرگترین و پیچیده‌ترین حمله هکری جهان تا به امروز توصیف کرد و افزود: حمله یادشده که به مدت یک ماه به طور جدی ادامه یافت، موجب دسترسی غیرمجاز به داده‌های ذخیره شده در برخی وزارتخانه‌های دولتی آمریکا و شرکت‌های بازرگانی و تجاری و فناوری اطلاعات این کشور شد.

حمله یادشده اولین بار در دسامبر سال گذشته توسط مایکروسافت و فایرآی شناسایی شد و ممکن است حدود ۱۸ هزار سازمان به علت این حمله دچار مشکل شده باشند. بدافزاری که به علت سوءاستفاده از نرم افزار مدیریت شبکه اوریون شرکت سولارویندز در شبکه‌های رایانه‌ای نهادهای مختلف دولتی و خصوصی آمریکا جاسازی شد، سان برست یا سولوریگیت نام دارد و بیم آن می‌رود که دامنه فعالیت‌های تخریبی آن هنوز به طور کامل شناسایی نشده باشد.

مایکروسافت که خود یکی از قربانیان این حمله بوده، ۵۰۰ نفر از مهندسان خود را مأمور تحقیق در مورد این حمله کرده است، اما بررسی‌های این افراد نشان می‌دهد تعداد عاملان حمله به سولارویندز دو برابر این تعداد بوده است. حمله یادشده به روسیه نسبت داده شده و در عین حال روسیه هرگونه مداخله در این حمله را تکذیب کرده است.

از جمله سازمان‌های دولتی آمریکایی که از حملات یادشده متأثر شده‌اند، می‌توان به وزارت خزانه داری آمریکا، آژانس زیرساخت‌ها و امنیت سایبری این کشور، وزارت امنیت داخلی آمریکا، وزارت امور خارجه و وزارت انرژی این کشور اشاره کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر