۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۶۳۰۲۵
با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استان
قرارگاه پدافند پرتویی شهرستان ورزقان با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی و فرماندار شهرستان بطور رسمی تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، در این جلسه محمدباقر آقایی مدیرکل پدافند غیرعامل استان، ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه پدافند غیرعامل شهرستان در تشکیل این قرارگاه، آماده بودن در برابر هرگونه حوادث پرتوی را مستلزم تهیه طرح و سناریوهای رزمایش با موضوعات مختلف در این زمینه دانسته و اظهار داشت: «برای آماده سازی و تهیه این طرح­ها و سناریو­ها، رصد و و پایش مراکز خطرزای پرتوی شهرستان را بدون تنش های اجتماعی و شایعه پراکنی باید بصورت مرتب انجام دهیم چرا که رصد و پایش تهدید ها و آموزش و اطلاع رسانی به افکار عمومی، از جمله ماموریت­های این قرارگاه است». 

وی ادامه داد: «مراکز خدمات رسان و از جمله شبکه بهداشت شهرستان باید آمادگی لازم را برای مقابله با تهدیدات پرتوی داشته باشد زیرا ما باید استراتژی دفاعی خود را در زمان صلح تدوین کنیم و اگر استراتژی دفاعی نداشته باشیم در شرایط اضطراری آسیب پذیر خواهیم بود. امروز جنگ­‌ها مدرن و مردم محور و بر پایه جمعیت­های انسانی شکل می­گیرند و اگر بتوانیم رویکردهای دفاعی را در سبک زندگی اجتماعی مردم نهادینه سازی کنیم عملاً بخش بزرگی از توان دفاعی و قدرت دفاعی را بدست آورده ایم.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر