۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵
کد خبر: ۶۳۰۱۶
در نشست مطبوعاتی مدیرعامل هلدینگ فن آوا با اصحاب رسانه به مناسبت ایام ا... دهه فجر، اهم فعالیت‌های این هلدینگ 18 ساله در حوزه توسعه شبکه در مناطق محروم، تولید محصول جدید در حوزه امنیت شبکه و سرویس اینترنت امن خانواده تشریح شد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس ، حمیدرضا نائینی مدیر عامل گروه فن آوا در نشست مطبوعاتی که پیش از ظهر امروز 19 بهمن با حضور اصحاب رسانه برگزار شد در خصوص فعالیت‌های هلدینگ فن آوا طی 18 سال گذشته گفت: فن آوا با تکیه بر سابقه فعالیت‌های جامع خود در حوزه فناوری اطلاعات، در اختیار داشتن تمام مجوزها و پروانه‌های صنعت فاوا  تلاش کرده است تا بازوی قدرتمندی برای تحقق اهداف توسعه کشور باشد. در این راستا محرومیت زدایی از مناطق محروم کشور را با تامین شبکه ارتباطی در دستور کار خود قرار داده است.  در چهل و دومین سالگرد انقلاب اسلامی ملت ایران باید از تلاش‌های گسترده یکی از شرکت‌های زیر مجموعه این هلدینگ؛ شرکت ارتباطات کوه نور نام ببریم که طی چند سال گذشته سایت‌های نسل دو، سه و چهار راه اندازی کرده است. 

وی ادامه داد: شرکت ارتباطات کوه نور به واسطه انجام پروژه‌های ملی کمک بزرگی به آباد سازی مناطق محروم کشور کرده است. امروز به واسطه اجرای پروژه های موفق توسعه شبکه در استان محروم سیستان و بلوچستان، مناطق محروم، مرزی، روستایی و صعب العبور به تنها پیمانکار توسعه شبکه همراه شرکت مخابرات ایران در استان سیستان و بلوچستان تبدیل شده است. این شرکت تا قبل از سال 1398، 130 سایت ( 2G) نسل دو در استان سیستان بلوچستان در نقاط مرزی، روستایی و صعب العبور احداث و راه اندازی کرده است. 
مدیرعامل هلدینگ فن آوا با اشاره به فعالیت های شرکت کوه نور در سال 99 در سیستان و بلوچستان افزود: طی سال جاری در مجموع 41 سایت نسل دو، سه و چهار احداث و راه اندازی شد. 

ارائه سرویس داخلی مقابله با حملات سایبری و امنیت شبکه با تلاش متخصصان فن آوا 
نائینی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره فعالیت‌های گسترده صورت گرفته در حوزه امنیت شبکه توسط متخصصان فن آوا ادامه داد: با توجه به رشد چشم گیر زیرساخت های شبکه‌ای و مخابراتی و براساس مدل سازی های صورت گرفته در مراجع رسمی حوزه امنیت فناوری اطلاعات، حملات منع سرویس، افزایش چشم گیری در سال های پیش رو خواهند داشت. 
وی ادامه داد: بر اساس Threat Modeling  های صورت گرفته توسط سازمان های بزرگ فعال در حوزه امنیت اطلاعات می‌توان نتیجه گرفت با گذشت زمان و افزایش ظرفیت زیرساخت های فناوری اطلاعات، وقوع حملات سایبری نوین به شکل چشم گیری رو به افزایش است که چنین پدیده ای در کشورهای در حال توسعه همانند ایران بیش از پیش می بایست مورد توجه قرار گیرد. 
مدیرعامل گروه فن آوا افزود: واحد امنیت گروه فن آوا با در نظر گرفتن شرایط کنونی کشور و میزان آسیب پذیری زیرساخت های حیاتی و ملی در برابر این گروه از حملات اقدام به طراحی، تولید و پیاده سازی سامانه مقابله با حملات DDoS کرده است که به زودی رونمایی خواهد شد. این سامانه با تلاش، دانش و تخصص مشترک شرکت شبکه گستر فن آوا و یک تیم دانش بنیان رونمایی خواهد شد. 

 نواتک، آوایی متفاوت برای زیست بوم نوآوری 
نائینی در ادامه این نشست مطبوعاتی از آغاز به کار مرکز رشد و نوآوری فن آوا (نواتک) خبر داد و در تشریح اهداف راه اندازی این مرکز عنوان کرد: این مرکز با هدف حمایت از شرکت های دانش بنیانی که آماده هستند تا محصول خود را به بازار معرفی کنند پا به میدان گذاشته است. نواتک در این مسیر تلاش می‌کند تا سرمایه‌گذاری ریالی و زیر ساختی در حوزه در اختیار قراردادن امکانات از ورود شرکت‌های دانش بنیان به عرصه تجارت حمایت کند. 
وی افزود: مرکز نوآوری و رشد نواتک به عنوان بازوی نوآوری گروه فن آوا با نگاه فوق از دهه فجر 1399 فعالیت رسمی خود را آغاز کرده است. گروه فن آوا و شرکتهای تابعه آن به عنوان جامع ترین هلدینگ آی سی تی کشور آنچه از سرمایه، اعتبار، منابع و تجربه به امانت در اختیار دارد را، برای کمک به توانمند شدن، باانگیزه پیش‌رفتن و برداشتن موانع از پیش روی‌ نخبگان جوان، نوآوران، شرکت‌های دانش‌بنیان به‌کار خواهد بست تا با کمک خدا و همت جوانان نخبه ایرانی سهمی در آینده روشن ایران عزیز داشته باشیم.

نائینی ابراز امیدواری کرد نواتک تا سال 1402، به اثرگذارترین و خوش نام ترین مرکز نوآوری برای کسب وکارهای دانش بنیان و نوآور در تمام کشور همچنین بازیگر اصلی زیست بوم نوآوری در کشورهای اسلامی تبدیل شود.  

اینترنت امن خانواده فن آوا؛ هم نشینی  ارزش‌ها و تکنولوژی 
نائینی با اشاره به اینکه شرکت داده پردازی فن آوا به زودی نسبت به ارائه سرویس ارزش افزوده اینترنت امن برای کودکان اقدام خواهد کرد، گفت: با توجه به ضرورت‌های بهرمندی از سرویس‌های اینترنتی در ایام کرونایی و افزایش مصرف و از طرفی خطرات محتمل و دغدغه‌های گروه فن آوا برای ارائه سرویس بی خطر(کم خطر تر ) برای خانواده های ایرانی بزودی شرکت داده پردازی فن آوا سرویسی را روانه بازار خواهد کرد. 
مدیرعامل گروه فن آوا افزود: این سرویس برای اولین بار در کشور ارائه می شود و ضمن پوشش تمامی نیازهای دسترسی به محتوای در بستر اینترنت امکان استفاده از فضای اینترنتی سالم، امن و پرسرعت، با بسته های متنوع، متناسب با سن اعضای خانواده خصوصا کودکان را فراهم می‌کند. 
 مدیرعامل گروه فن آوا ابراز امیدواری کرد با پیشرفت این پروژه اطلاعات تکمیلی آن در اختیار افکار عمومی قرار خواهد گرفت. 

معرفی دوره تخصصی آموزش خبرنگار حوزه ICT
مدیر عامل گروه فن آوا در بخش دیگر از سخنان خود از برگزاری دوره تخصصی آموزش خبرنگار حوزه ICT خبر داد و گفت: معتقد هستیم خبرنگاران و اصحاب رسانه از یک سو امانت دار اطلاعات و خبرهای حوزه های فناوری اطلاعات هستند و از سوی دیگر با پرسشگری، دانش عمیق، هوشمندی و کندوکاو نقش مؤثری در توسعه و ارتقای فعالیت این عرصه دارند.
وی ادامه داد:  انجام این دو مسئولیت خطیر با افزایش دانش تخصصی به طور قطع اثر بخش تر خواهد بود. از این رو گروه فن آوا در این حوزه احساس نیز کرده و نسبت به برگزاری اولین دوره آموزش خبرنگار تخصصی حوزه ICT با همکاری خبرگزاری فارس و دانشکده صدا و سیما  در آینده ای نزدیک اقدام خواهد کرد.

بهینه‌سازی پروژه‌های ‌بانکی با تمرکز بر افزایش سودآوری؛ دستاورد فن آوا کارت 
مدیر عامل گروه فن آوا با اشاره به دستاوردهای فن آوا کارت در حوزه پرداخت الکترونیک در سال گذشته عنوان کرد: این شرکت حجم بسیاری در درآمدها و پرتفوی گروه دارد. با تلاش همکاران متخصص فن آوا کارت می توان از انعقاد قرارداد با بانک سپه، برنده شدن در مناقصه کشاورزی، قرارداد تامین و پشتیبانی بانک انصار  و تمدید قرارداد سینا به عنوان دستاوردهای این شرکت یاد کرد. وی اظهار داشت: فن آوا کارت در سال آینده بر تحقق اهدافی نظیر افزایش درآمد در حوزه پرداخت‌های حضوری، افزایش قابل توجه درآمد و سهم بازار در حوزه پرداخت نوین و بهبود برند و افزایش رضایتمندی مشتریان متمرکز خواهد بود. 

تعمیر 16 مدل  POS زیر سقف تضمین گستر فن آوا 
نائینی با اشاره به فعالیت های سخت افزاری شرکت تضمین گستر فن آوا گفت: شرکت تضمین گستر فن آوا یکی از شرکت های زیر مجموعه این هلدینگ است که در سال گذشته به منظور تولید، مونتاژ و تعمیر سخت افزار حوزه فاوا آغاز به فعالیت کرد. در مدت کوتاه فعالیت این شرکت با جذب نیروی انسانی متخصص هم اکنون امکان تعمیر 16 مدل و برند دستگاه POS وجود دارد و توان کمی تعمیر دستگاه سه و نیم برابر شده است. 
وی همچنین ادامه داد: با توسعه کسب و کار شرکت تضمین گستر دو حوزه چاپ و برش رول کاغذ حرارتی همچنین تولید مودم در دستور کار متخصصان این شرکت قرار گرفته است. عملیاتی شدن بیش از 5 عنوان قرارداد با شرکت های معتبر از دستاوردهای تضمین گستر در سال جاری به شمار می رود. 
نائینی اذعان داشت: در سال آینده خبر‌های خوشی از افزایش بهره وری و توسعه خط تولید از شرکت تضمین گستر فن آوا خواهیم داشت. اخذ گواهینامه دانش بنیان نیز توسط تضمین گستر دنبال خواهد شد. 
در این نشست مطبوعاتی به مناسبت 18 سالگی فن آوا به صورت نمادین از تمبر یادبود این هلدینگ رونمایی شد و اصحاب رسانه این تمبر را امضا کردند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر